• Ammo

Glittertråden fortsätter, nr12?

Ja som vi sliter och bär på skrivare under alla utbildningar mm så är kroppen rätt slut efter en höst så det är inte mer än rätt att vi få en spadag varje jul.
    Men idag har jag ont i kroppen vill jag lova, haha.
    Dels träningsverk i armar och axlar från 4-hjulingen och sen känner jag mig som ett blåmärke över hela nacken efter hon tröck bort alla muskelknutar.

Shit vilka dyra julklappar ni får! Ni är ju iof enda barnen på båda sidor så det kan jag förstå men det är ju tusentals kronor!
    Köper ni för lika mycket till dom?
    Vi har köpt för 300 kr till alla barn och ca 200 kr per vuxen, men det är å andra sidan 7 barn och 10 vuxan + sen martin & Lucas som ligger på ca 500 kr st. Så det drar iväg...

Vet inte vad det är med Lucas ikväll, tror inte han har somnat än?! Brukar somna som en stock kl 20.00 men han verkade ha ont i öronen ikväll igen?! Vi var hos läkaren i tisdags igen och fick ny medicin, den andra hjälpte inte och han hatade den. Den nya ber han om mer efter han fått den och den verkar ha hjälpt.
    Han har fått alvedon och nässpray. Så ny ligger han tyst i vår säng med martin men verkar inte kunna somna! Har aldrig hänt innan, borde vara sååååå trött.
    Ska gå och se efter hur det går.

• Ammo

Jag vet fortfarande inte vad jag ska köpa till martin??!!
    han är ute och ska köpa till mig nu, men det går inte heller så bra tydligen. Jag önskar mig ett nytt vardagshalsband, enkelt i silver, en tuff tröja eller lite snyggare långärmad som man kan ha när man ska bort på tex middag.
    Borde inte vara så svårt att hitta ett halsband.
    Han har inte köpte en enda julklapp, jag har köpt ALLA, så det vore illa om han inte kommer på en enda sak.

Nu ringde han och sa att han har hittat en tröja men då spricker "budgeten" helt. Jag sa att jag vill inte veta vad jag får!

Har också klätt granen nu, eller försökt haha. Lucas ville gärna vara med och slå på kulorna
    Den blev i alla fall jättefin

• Ammo

Hej allihop!

Hoppas alla hade en bra jul?!

Hade en jättemysik julafton. Hade först jullunch hemma hos oss med Martins familj. Sen gick vi över till syrran på kvällen och åt middag, tomten kom och öppnade massor av paket.
    Fick en jättefin Bondelid tröja av Martin och han fick en Ben scherman tröja av mig samt en hårtrimmer.
    Sen fick vi en massa fina saker, Lexintontröjor, stekpanna, ansiktskrämer mm, borrtillbehör mm

Lucas fick städsaker, spis, tågbana, bilar, pussel, djur, potta, sackosäck mm mm mm mm

Låter inget vidare med ditt hår och dina bröst karin, synd på pengarna när de var så fina, du skaulle ha väntat till efter barn 2.

Ja Lucas somnar utan problem vid 20-20.30 och sover till ca 7.30-8.30 beroende på dagis eller ej. Nu när vi är lediga blir ju tiderna lite förskjutna...

Nej nu ska vi ut i kylan och ta en långpromenad

• Ammo

hej1

God fortsättning! Hoppas er nyårsafton var lyckad?! Vad gjorde ni?
    Vi var här hemma, totalt 8 vuxna och 3 barn.
    Så här löd vår meny:

Förrätt: Skummande hummersoppa med tryffelstuvad blomkål och taleggio ost.

Varmrätt: Mörad oxfile med körsbärsinspirerad rödvinsås, jordärtskocksmör och skogssvampsduchesse. Tillhörande provencalsk sallad med värmländska kantareller.

Efterätt: Choklad och mynta komponerad skogsbärs suprice.

Åh det vattnas i munnen bara jag tänker på detta. Har en killkompis som är så sjukt duktig på att laga mat, så det var han som fixade rubbet. Och jag måste erkänna att det var bland det bästa jag någonsin ätit.

SEn sjöng vi singstar,sköt en massa rakerter och drack en jäkla massa alkohol.
    Alla sov kvar så det blev en gemensam frukost och sen en långpromenad.
    Nu ligger jag och Martin framför tv´n medan Lucas sover, blir nog en pizza senare.

Apropå pizza så ska jag skippa den biten nu. Jag är långt ifrån min målvikt, vill ner 6 kg. Magen står ut och rumpan och lår är fulla med hemska celluliter.brösten är inte som de va innan heller men ingen katastrof heller, inte lika fylliga tyvärr.
    Så svaret på frågan Karin är: NEJ jag är inte i form sen graviditeten
    Har ett mål, och det är att vara i form tills vi åker till Teneriffa i slutet av februari. Vet att jag säkert inte kommer vara det men jag ska försöka komma en bit på väg i alla fall.

Nej nu måste jag vila lite.

• Ammo

Åh vad skönt!
    Ska lillan flyga ner eller åker ni bil?
    Hur länge ska ni vara borta?
    Det kliar i benen efter att få åka skidor, har ju inte gjort det på 2 år. Men vi ska till Lofsdalen i mars så jag vet att jag kommer få åka lite i år i alla fall.
    Min bästis kom hem från thailand i morse, landade i klänning och kofta, snacka om köldchock, haha. De har varit där i en månad....jag vill också!
    Har en till kompis som är där nu och både min pappa och en annan kompis åker dit den 3 feb.
    Vi får nöja oss med Kanarieöarna, men jag ser fram emot den resan med.
    ¨
    Ha så kul nu Iza, ta det lugnt i backarna!

Hur mår du Karin? Har du slutat jobba nu?

• Ammo

Låter som ni haft det bra under ledigheten Ylva. Men jag måste säga att det var hemskt att höra att B inte köpt några julklappar till sina egna barn fy på dig Bosse, sånt får inte hända. Det är ju inte ditt fel utan sådant ska bara han göra utan att ens tänka. Blev de inte ledsna?

• Ammo

Men, oj, det hade jag missat Ylva, försöker ni nu?!
    Håller verkligen tummarna för er, vad roligt!!! Men ställ inte för höga krav på er nu, det kan ju ta tid.

Karin jag trodde det var nu i januari som bebben skulle komma, men det är i slutet av feb alltså, vilket datum?

• Ammo

Låter som ett bra beslut Ylva, hoppas ni lyckas!

Har gjort ljusa slingor nu, phu vilken tid det tar när man gör det själv. jag gör så långt jag når och ser och Martin får hjälpa mig med resten bak. Kom ut ut duschen nu.
    Kände mig som en grå prick coh behövde verkligen göra något. Klippte mig förra veckan men tycker det är onödiga pengar att betala frissan för ljusa slingor. Andra färger gör jag inte själv men ljusa har jag gjort i alla år.

Nej dax att sova, ska hjälpa en kompis till Martin att flytta i morgon.

Trevlig helg!

• Ammo

Oj Ylva, nu blir jag nyfiken,vad modigt gjort, ta kort!

• Ammo

Kul att höra från dig Vicky!
    Det är inte bara en dans på rosor att han barn, det har sina ljuspunker men även vissa mörka sidor som tex sömnbrist.
    Lucas har ju varit som ett ljus sedan han föddes men har nu vid 1,5 års ålder fått en egen personlighet, vilja och envishet. Testar för fullt och kan bli väldigt arg och envis. Det var som att trycka på en knapp för en månad sedan.
    Men oftast är han snäll och gosig.

Hade ju hoppats och önskat och trott att jag skulle rasa i vikt när jag ammade, min syster och jag är så lika i kroppen och hon gjorde det. Men där drog jag en nitlott

Nej nu ska jag busa lite med Lucas innan det är dax att sova.

Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?