23 maj 2009
Bröllloppan ansluter till 23:e maj-brudarna!
Att det är en långhelg såg vi som en bra sak eftersom en del gäster har långt att åka, det blir lättare då för de slipper ta semester eller hur? Men vi passade ändå på att informera om datumet när vi skickade ut julkorten. (fick genast en massa svar från folk som kommer)Skadar inte att folk bokar dagen långt i förväg tänkte jag. Men jag ska såklart ändå sätta mej och göra mina inbjudningskort ganska snart...
Klänningar till mej och tärnan är klart.
Festlokal och övernattning för alla gästerna.
Fotograf ska vi träffa i eftermiddag.
M2B tittat på band och bröllopsresa...
(Han har ansvar för allt tekniskt, jag för allt estetikst)
Vigseln kommer vara ute vid vattnet i stockholms skärgård så självklart kommer vädret att vare enastående. Jag täner inte ens ha ett alternativ för regn (förutom vita gummistövlar och vitt paraply!)
Temat/färgtemat är lite fornnordiskt (klänningen och ringarn)och pastell (tärnor, näbbar, blommor, inbjudningar mm)rosa, lila, ljusblå, ljusgrönt...
Det blir inget jättebrölop, ca 40 - 45 personer. Vi tänkta ha osa 1:a maj. Bordsplaceringen bör inte ta mer än 3 veckor va?
Lite komiskt ändå att så många gifter sej den 23:e maj, min syrra gifte sej 080808 och det var ju också väldigt många som gifte sej det datumet.
(Det blir två dyra år för föräldrarna! Tack så mycket för att ni ställer upp med ekonomiskt stöd)