Umbraz skrev 2009-02-09 09:45:27 följande:
Jag är anställd på en blomsteraffär här i stan. Det här med billiga brudbuketter kan diskuteras om och om igen. Vill man komma lite billigare undan så tycker jag att man ska bestämma vad buketten får kosta utifrån budget. Och så knallar man bara in i butiken och säger - Jag ska gifta mig och vill ha en brudbukett, jag har den här pengen och undrar vad ni kan göra för läckert utifrån det? Har man önskemål på färg och form ska man naturligtvis nämna det och så får man tillsammans med floristen komma fram till det bästa alternativet utifrån de förutsättningar som finns.Så går man ju tillväga när man köper födelsedagsbuketter m.m.Det är bättre att vara ärlig än att försöka mörka att buketten ska vara till en vigsel, vi florister genomskådar det och det blir ingen bra start på beställningen, som florist får man då känslan av att det hantverk vi utför inte är något värt.I regel är de lösbundna brudbuketterna (där handtaget utgörs av stjälkarna) billigare än de i hållare. Sen beror det alldeles på val av blommor vilket pris det slutligen blir.
Givetvis ska ja inte mörka va de ska va för bukett.
Jag ska ha en brudbukett, med hållare å allt.
Får väl gå å höra vad de finns för olika å så.
Har inte koll på va ja vill ha för blommor heller.
Tänkte bara om de va nån som visste om de va nån affär som va lite billigare och så.
Finns de några blommor som är lila?
Nån som har nått förslag på va som kan bli fint i en bukett?
Skulle hämta mina ringar idag! Men han hade missat att göra dom fördiga!!
Så han skulle bjuda på frakten å skicka dom med rek hem till mig i slutet av veckan.
Typiskt!!!