Madam Mim skrev 2008-11-26 11:50:24 följande:
vill nu: Tack för infon. Jag hade tänkt fixa håret själv men ville kolla av lite vad det kostar. Inte för att göra någon upprörd nu; men det är ganska höga priser i Umeå vad jag minns. Det finns säkert massa bra anledningar men priset är ett faktum.
Nä, jag som är uppväxt i Östersund tycker det är snordyrt att gå till frisören här i stan! Tog jättelänge innan jag kom över att det var pinsamt att ta betalt när jag flyttade hit!
Finns egentligen ingen anledning till att det är dyrare här än i andra städer. Är ju inte direkt så att frisörerna i Umeå är bättre, liksom! Tror att det är en blandning av att det finns mycket folk som är villiga att betala för att se bra ut (mycket pga studenterna), samt att det finns så väldigt många frisörer här, att det hjälps åt att "hålla uppe" priserna lite...
Nu riskerar väl jag att bli utskälld av stans andra frisörer, men jag tycker faktiskt så!
Skulle själv aldrig betala så mycket pengar för att fixa håret, som många gör, xså jag har ju tur som jobbar inom det och får personalrabatt!