Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
Hej! Vi kommer att ha en fikabuffé efter vigseln och kommer således inte att ta någon avgift. Vi bjuder på kaffe, allehanda bakverk och brudskål.
Men jag har varit på några bröllop under åren och kan väl tycka att avgifter som ligger upp till 400kr är helt Ok!
Men jag var på ett bröllop i somras där kuvertavgiften var 350kr per person och vi antog då att avgiften var istället för presenter. Det nämndes aldrig i inbjudan något om presenter. Själva vigseln ägde rum väldigt långt bort för alla så det var en bit att resa dessutom, vilket drar iväg i kostnad. Nåväl, man vill ju närvara, så sagt och gjort vi for dit och när vi väl var framme hade ALLA andra presenter med sig. Detta blev otroligt pinsamt för oss, tur var att jag hade gjort brudbuketten, så det fick bli vår present till brudparet.Hade vi inte haft den möjligheten vet jag inte vad vi skulle tagit oss till. Är det så att om man har en kuvertavgift och inte nämner något i inbjudan om att man undanber sig presenter så förväntar sig paret presenter? Jag har hela tiden trott att avgiften är istället för presenter. Har aldrig råkat ut för detta förut och blev helt ställd.