Inlägg från: SommarNoll9 |Visa alla inlägg
  • SommarNoll9

Bröllop Umeå 2009 fortsätter...

DanKat skrev 2009-01-19 13:37:52 följande:
    Vi har beställt kuvert till både inbjudningskort och tackkort idag! Gjorde inbjudningskorten nästan helt klara i helgen, nu är det inte länge kvar tills dom ska skickas ut!!!
    Förresten, var beställde ni kuverten och vad betalade ni för det?
  • SommarNoll9

shia: Välkommen hit! Vi ska vara i göstas loge och även ha vigseln därute!! Vi gifter oss 1 augusti. Har dock ingen aning om hur många man ryms i lokalen men vi kommer vara runt 65 personer och det ska inte vara några problem.

Vi kommer ev fixa transport. Har pratat med Gösta om det där och hans son är det som kör. Det skulle kosta 3000 tur och retur. Men pappa har bra kontakter så han kanske kan fixa transport på annat sätt. Men annars får gästerna ta sig dit och hem för egen maskin.

• SommarNoll9
    shia skrev 2009-01-20 16:42:30 följande:
    sommarnoll9: Grattis:)Nu är jag kanske petig med detaljer, jag vet inte hur man ska tänka om saken bara,jag kanske överanalyserar:) Om man bokar transport med Gösta, bestämmer man då vilken tid festen ska sluta, eller kör han flera gånger?
    Till oss har han sagt att musiken måste dämpas (vi kommer ju bara spela musik från dator) vid 01.00 men att vi såklart får vara kvar till 02.00. Känns lite sådär att måsta ha en stopptid, men samtidigt så känns 02.00 ganska lagom och då är man kanske inte helt borta från banan dagen efter Fördelen med Göstas loge är ju också att i priset ingår städning. Det enda man bör tänka på är att åka förbi där dagen efter och hämta eventuella grejer som är kvar.

Hoppan: Vi ska på mässan. Har fått fribiljetter Var ju iofs inte så dyrt, men gratis är ju gott
  • SommarNoll9
    shia skrev 2009-01-20 19:19:22 följande:
    sommarnoll9: jag tror ändå att man är rätt trött vid 01,00 tiden, i alla fall brud och brudgum. Det är ju en ganska intensiv dag.
    Precis, så resonerade jag också. Vi siktar på att ha avklarat middagen senast 21.00 så då är det ju åtminstone 5 timmar att festa loss på Är det så att man vill hålla på längre så kan vi ha efterfest hos min syster

Har alla bokat in bröllopsnatt på hotell i stan? Vi är lite i valet och kvalet hur vi ska göra. Känns som att det skulle vara mysigt, men samtidigt skulle jag lika gärna kunna sova hemma
  • SommarNoll9

Vill nu skrev 2009-01-20 20:06:43 följande:

Vi har bokat in bröllopsnatt på Hotell Avenyn, men ingen bröllopssvit, eller så, (känns bara som bortkastade pengar!) utan bara ett vanligt hotellrum.Då vi bor 2 mil utanför stan så blir det ju sak samma kostnadsmässigt med taxi hem eller hotell, och dessutom ska nästan alla våra gäster bo där, så då får vi äta frukost tillsammans också!
    Det är ju sant förstås. Vi bor på Haga så har vi buss in till stan så är det ju ingen större kostnad att ta sig hem Att ta vanligt hotellrum är såklart ett alternativ. Men stora hotellets bröllopssvit är ju inte så jättedyr egentligen. Samtidigt känns det lite som bortkastade pengar då man inte kommer vara där så mycket + att vakna upp bakis Även om man har rummet längre än 12.00 dagen efter så känns det enklast och mest praktiskt att sova hemma. Men vi får se, har dock inte räknat in det i budgeten...
  • SommarNoll9
    Önskebrunnen skrev 2009-01-20 22:26:12 följande:
    Ni som pratade om stopptid hos gösta,det är nog för att det bor andra alldelens intill Göstas loge så inte grannarna störs så mycket...Vi kommer nog att bussa våra gäster vid.00.30 så de som vill kan ta nattbussen i stan.
    Ja, det var den anledningen han uppgav när han sa att vi måste dämpa musiken vid 01.00. Ska vi ha busstransport så kommer vi nog ha en buss som går 02.00. Vill man åka tidigare så får man ordna det själv.

Vår son kommer sova hos mormor och morfar eller farmor och farfar så vi får sova ostört även om vi sover hemma
  • SommarNoll9
    010809 skrev 2009-01-21 08:58:46 följande:
    Vi funderar på att boka ett vanligt hotellrum i två nätter.. så får man njuta lite längre och äta två frukostar =)Sen kan man ordna med champanje och jordgubbar själv..
    Låter härligt! Vi har ju inte bokat in någon bröllopsresa så vi kommer nog åka bort en helg till Sundsvall helgen före eller helgen efter bröllopet.
  • SommarNoll9

Har suttit och spånat lite på vad jag vill ha för blommor till buketten och dekorationer. Då slog det mig att jag gärna vill kombinera min, blivande makens och min sons månadsblomma. Det innebär viol, krysantemum och ros Tror vi ska kunna fixa det på något vis. Rosor kan jag ju lätt få med i brudbuketten och alla tre kan vi använda till dekorationer. Det bästa med dessa blommor är ju att det finns i olika färger så kombinationsmöjligheterna är ju oändliga

- Krysantemum symboliserar fullkomlighet.

- Kärleken är rosens underbara födelsegåva. Olika rosor representerar olika aspekter av kärleken - rosenknoppen står för nyväckt kärlek, medan den gula rosen symboliserar svartsjuka.

- Som månadsblomma symboliserar violen stillsamma egenskaper som anspråkslöshet och blyghet tillsammans med styrka under motgång.

Får väl bara undvika att använda gula rosor då

• SommarNoll9
    ElMac skrev 2009-01-21 21:00:07 följande:
    Får man hänga på? Vårt datum är 090807 :) Har inga problem med bröllopssvit då vi ska ta en liten roddbåt ut till en segelbåt och sova på. Vi kommer att ha en borgelig vigsel på ett naturreservat :)
    Välkommen hit!
  • SommarNoll9
    MariaNoll9 skrev 2009-01-22 18:51:50 följande:
    Någon i tråden som tänkt sig en borgerlig vigsel i Rådhuset?
    Det hade ju varit praktiskt att gifta sig där, men som jag förstått det så är vigselsalen ganska liten och då ryms ju inte så många och vi vill ju att alla släktingar och vänner ska vara med under vigselakten också.
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...