Inlägg från: Luucie |Visa alla inlägg
  • Luucie

BALI någon som varit där?

ÅH vad mysigt!
    Jag var på kärleksresa med min sambo där och det var fantastiskt!
    Det finns massor att se och det är väldigt lätt att ta sig runt. Vi började i Legian som ligger mellan Kuta och Seminyak. Vi gick på massa härliga spabehandlingar och gjorde henna tatueringar med varandras namn på underarmarna. Sen åkte vi inåt land till Ubud. På vägen dit kan man se vattenfall och vulkaner. Mkt vackert. På andra sidan Bali ligger Lovina och där kan man få se delfiner om man har tur. Vi var aldrig där men en väninna till oss var nyligen där och sa att det vimlade av delfiner och så såg hon en liten haj också när de snorklade. Hon tog också en tripp till komodo och tittade på jättevaranerna.

Maten är fantastisk. Speciellt nasigoreng. Men ta med immodium och hoppa över buffeér...
    Hoppa över Jimbaran och solnedgången...det är en klassisk turistfälla kostar massa mer än det smakar. Gå längs stranden till lyxhotellet Oberoi istället och sätt er på deras strand servering och ta en drink.
    Vill ni köpa träskulpturer, gör det i Ubud. Billigt och massor att välja på.

Balineserna är jättefina och trevliga på alla sätt coh vis men tyvärr kan de också försöka luras lite ibland...
    ¤Säg till att ni vill sätta på taxametern innan ni kliver in i taxin.
    ¤Räkna pengarna själv innan ni lämnar växlingskontoret och framför personen som växlar åt er.

Ha en underbar resa!

• Luucie

Hej Tjolinti jag tänkte bara fråga vart du ska bo någonstans? Rätta mig om jag har fel, Miss Bii, men visst går det väl inte att snorkla från stranden någonstans längs Kuta-Seminyak kusten? Vågorna är helt galna och vi (som båda är simkunniga) kunde inte gå längre ut än till knäna när vi var där för strömmarna var så starka att de nästan slog omkull oss!

Bra för surfare dock

Jag skulle nog ställa in mig på att ta lite dagsutflykter med båt om det är i det området ni ska bo. Och då behöver ni inte oroa er vart ni ska lägga grejerna...annars finns det ju plastfickor eller tubar som är vattentäta. Man kan köpa på dykaffärer här i sverige innan man åker.

Svar på tråden BALI någon som varit där?