Bröllopsresa till Mauritius
Jag och min blivande man ska gifta oss i september nästa år och funderar på att åka till Mauritius på bröllopsresa. Är det någon som varit där?
Jag och min blivande man ska gifta oss i september nästa år och funderar på att åka till Mauritius på bröllopsresa. Är det någon som varit där?
På måndag åker vi dit!! Har hört från många håll att det är paradiset. Får återkomma till dig om två veckor.
Ja, gör gärna det! :0) Vart ska ni bo någonstans?
Vi ska bo på ett hotell som heter Legends. Ser väldigt härligt ut!!
Ok, mysigt! Hoppas ni får en fantastisk vistelse! Hör gärna av dig och berätta hur det var när du är hemma igen.
Vår resa gick på ca 55 000 för tio nätter där. Då är allt inkluderat i det (mat, utflykter, fickpengar, parkering för bilen på landvetter, vaccinering osv)
Vi har just kommit hem fr Mauritius och det ÄR paradiset på jorden. Vi bodde på östkusten på Belle Mare och det var hur bra som helst!Åk dit-ni kommer inte att ångra er!
Vi var också på Mauritius på vår bröllopsresa och vi tyckte inte att det var paradiset. Bodde iofs på västkusten och där är sanden inte så fin (mycket stenar och sånt). Hotellet (le Victoria) var iofs jättebra och maten var helt fantastisk, som vi åt! Tyvärr hade vi ganska molnigt när vi var där så det kanske kan bidra till att ön inte får en tiopoängare av oss. Men det är helt klart det finaste stället vi har varit på även om jag kanske kan tycka att vi betalade lite för mycket. Å andra sidan kanske jag ändrar åsikt om tjugo år när jag (förhoppningsvis) har lite mer ställen att jämför med.
Lite bilder finns i vårt galleri.
Ni som varit där o ni som skall åka, vad kostar det utgefär att åka dit? Vad betalde no och hur länge var ni där? :)
Vi åkte 15 dagar o betalade ca 48 000 kr för ett toppenhotell m "allinclusive" på östkusten där det var vit korallsand, vakande palmer och azurblått hav-vi är mer än nöjda! Vi la ned ca 10 000 på utflykter så vi hann se nästan hela ön. Bl.a så såg vi vilda delfiner och simmade intill dem, jättesköldpaddor, vattenfall, paradisön Ille de Cerfes mm. Trots det hann vi med att sola, bada, snorkla o ha det skönt i allmänhet!
Tack för alla svar! Om vi åker dit funderar vi på att bo på ett hotell som heter Shandrani. Någon som bott där? Har ni några andra tips på resmål? Det vi är ute efter är fina stränder, god mat och avslappnande miljö.
Thanx för svaren tjejr :)
Vi bodde på Veranda Palmar Beach och det hotellet kan jag verkligen rekomendera. God mat, rent och fräscht och en service utöver det vanliga. Jag råkade nämna för massösen på hotellets spaavdelning att min säng var lite för hård. Ett par timmar senare hade jag en mjukare säng!
Hejsan!
Precis kommit hem från bröllopsresan. Det var ett paradis!! Då vi kom fram till hotellet möttes vi upp av flera personer. En tog vårt bagage direkt, en gav oss var sin kall, blöt handduk att svalka av oss med och en följde oss till sköna fotöljer där vi fick var sitt glas mousserat och incheckningen gjordes.
Hela vistelsen var superlyxig. Maten jättegod, varierande med buffeer och a la carte. Vi hade frukost och middag i priset. Nackdelen är att det i övrigt var väldigt dyrt! Vår resort låg lite avsides så det blev inte att vi åkte iväg för att äta lunch utan gjorde det på plats. Pris... två luncher, en öl och en cola 34 euro. Vi var på katamarantur o såg delfiner, underbart. Grillade ombord på båten och bara njöt. Vi var även på djuphavsfiske, vilket också var spännande. Annars var det en skön slapp resa. Då jag är gravid passade det mig alldeles utmärkt! Vi tog kontakt med en fotograf som tog bröllopsbilder av oss vid havet. Kul att ha som minne, ( vi gifte oss på Landvetter flygplats precis innan vi reste). Är det något du undrar över så fråga gärna .
Det låter som en dröm! Har också hört att det ska vara dyrt så därför lutar det åt att vi bokar in oss på ett All inclusive. Tack för alla tips och lycka till med bebisen!