Om jag byter efternamn får jag samma för- och efternamn som svägerskan! Tips och idéer tack!
Hej! Tänkte försöka få lite åsikter på ett "problem" jag har! Jag och min kille ska gifta oss i september nästa år, och jag har alltid haft som önskemål att ha samma efternamn som den jag är gift med.
Nu är det dock så att hans storebrors fru och jag delar samma förnamn, vilket skulle innebära att om jag tar hans namn så blir vi två i familjen med samma för- och efternamn.
Det är redan upplagt för vissa missförstånd med det faktum att hon och jag har samma förnamn, men det är ju inte så mycket att göra åt det :)
Vi skulle självklart kunna ta mitt efternamn men eftersom jag själv har dubbelnamn (mamma och pappas efternamn) så vill jag inte tvingas välja bort det ena efternamnet och på det sättet utesluta den ena föräldern, lika bra att överge båda! :)
Så, ge mig nu lite förslag! Byta till ett helt nytt efternamn eller helt enkelt strunta i att jag och svägerskan har samma namn och ta hans efternamn? Och varför?
Hoppas någon kan ge mig lite bra input på detta!