• Lilla7an

    Hjälp! De blonderade hans hår!

    Min man är på "eftersexa" idag eftersom vi gifte oss i smyg. De började med att blondera hans hår! Vad ska jag köpa för något för att få tillbaka hans hårfärg igen??? Antar att färg inte är så bra för håret nu. Men toning borde funka eller hur??!

  • Svar på tråden Hjälp! De blonderade hans hår!
  • Miss Biii

    Ja det funkar, men det tar mer när håret är blonderat och kan bli konstiga och flammiga färger, tipset är att gå till en frisör för att få det bra! Det är värt pengarna... lycka till

  • Nalle Puh 40

    Först så tycker jag inte att det var så snällt gjort av hans "kompisar" om han nu inte ville blondera sitt hår.

    Tyvärr så har jag inget knep men går det inte att tona det mörkare så syns inte utväxten så väl sen.

  • Marie88

    Gå till en frisör! Det blir värt pengarna, istället för att köpa halvkassa toningar i fel färg där utväxten syns!

  • Lilla7an

    Grejen är att han var och klippte sig i onsdags och vår ekonomi klarar inte ett besök hos frisören igen...

  • Marie88

    Då hade jag färgat håret, så ser det ju bättre ut iallafall - antar jag, han kanske är en riktig snygging i blondt hår? Haha!

    Hitta en nyans i det närmaste hans hårfärg som går. Det sliter inte så fruktansvärt mycket på håret som en blondering gör iallafall.

  • Miss Biii

    ok, men köp en toning lik hans naturliga färg, och prova er fram då... han behöver inte se respektabel ut på jobbet på måndag eller? tänkte om det blir fel ;)

    Annars be hans vänner bidra till ett frisörbesök, då de är deras fel...

  • Marie88

    Förresten - han får absolut inte bada i vatten med klor nu - håret får då en grönskimrande nyans!

  • valkyriana

    Jag tror att toning blir lite för mesigt, det kommer kanske inte täcka... Raka av det alt. färga det och om det blir kasst- raka...

  • Lilla7an

    Ok. Ska iväg till affären nu så jag får väl kolla vad de har.

  • Miss Biii

    toningar idag är t.o.m vårdande, och blonderingen är ngt av de värta man kan göra för håret...

Svar på tråden Hjälp! De blonderade hans hår!