• Lilla7an

Hjälp! De blonderade hans hår!

Min man är på "eftersexa" idag eftersom vi gifte oss i smyg. De började med att blondera hans hår! Vad ska jag köpa för något för att få tillbaka hans hårfärg igen??? Antar att färg inte är så bra för håret nu. Men toning borde funka eller hur??!

• Svar på tråden Hjälp! De blonderade hans hår!
  • Miss Biii

lycka till.... färg går inte bort och blir internsivare, så toning är bättre då det kan göras om på ett enklare sätt, och toning är som sagt vårdande oxå

• valkyriana

Kan säga att jag tidigare i mitt liv har haft toningar i blonderat hår och det har inte blivit bra. Men det kanske finns bättre grejjer nu...

• 090208

Ga INTE till frisor om han bara har kort kill-frisyr. Slang i en farg i hans gamla harfarg. Gor inget om det ar permanent farg, niva 3, om han inte ar langharig fotomodell...

Har varit blond manga ggr forut, funkar hur bra som helst. Har han vanligt kill-frilla sa ar det lugnt.

• shakynose
    090208 skrev 2008-11-15 16:55:53 följande:
    Ga INTE till frisor om han bara har kort kill-frisyr. Slang i en farg i hans gamla harfarg. Gor inget om det ar permanent farg, niva 3, om han inte ar langharig fotomodell...Har varit blond manga ggr forut, funkar hur bra som helst. Har han vanligt kill-frilla sa ar det lugnt.
    Eller hur!?
    Jag har haft hundratusen hårfärger och även tonat/intensivtonat/färgat över blonderat hår utan problem. Att gå till frissa och färga är att kasta slantarna i sjön om han har kort hår. Tycker jag!
    Jag tycker att Viva! är bra och ganska billig hårfärg, och min kille använde det till att färga över blonderat för några veckor sedan och det blev fint. Så det är ett tips om du inte redan handlat.
  • Vill nu

Ett tips från en frisör bara Köp toning, för färg på blonderat hår blaskar ur fortare än toning!
    Och köp en toning som är lite varm i tonen. Köper man en kall brun är risken att den ser grön ut sen, då det ju inte finns några pigment kvar i det egna håret!

• Vill nu

Köp gärna toningen hos frisör, så kan han få hjälp att välja rätt färg, oxå!

• 090208

Tydligen sa sitter fargen battre om man forst lagger i rod farg. Men orka... Slang i en toning fran Ahlens...

• Vill nu

man behöver inte ta en röd färg först! Det räcker med att det finns lite röda pigment i färgen man lägger på...

090208 skrev 2008-11-15 18:56:00 följande:
    Tydligen sa sitter fargen battre om man forst lagger i rod farg. Men orka... Slang i en toning fran Ahlens...
  • allehanda

NeJ raka inte den stackaren,Sverige behöver inte fler killar med bowlingklot!

• Miss Biii

Lilla7an - Hur har det gått????

• Lilla7an

Jo, det har gått bra. Jag var iväg och köpte en toning i lördags. I söndags var jag borta hela dagen och när jag kom hem såg min man ut nästan som vanligt igen. Det blev lite mer brunt än vanligt men snyggt. De hade även blekt ena ögonbrynet så han fick tona dem oxå. Nu får vi bara se hur länge färgen sitter i och hur det kommer se ut då. Men vi får väl slänga i en ny toning om det blir för fult.
    Tack för alla tips!

• Troll1

F..n vilka taskiga "kompisar"!
    Låter som sjuttonåringar...

• Sebastiána

Egentligen borde ju "kompisarna" ha fått stå för kostnaden, och då för besök hos frisör så att han fick sin vanliga färg tillbaka!

• Troll1
    Sebastiána skrev 2008-11-19 11:26:43 följande:
    Egentligen borde ju "kompisarna" ha fått stå för kostnaden, och då för besök hos frisör så att han fick sin vanliga färg tillbaka!
    Exaktemente!
  • 090208

Tyckte inte det var sa himla farligt. Haret ar kvar iaf...

HUR blekte dom ogonbrynet?? Jag har ju varit blond forut och forsokt bleka brynen, men det gick ju inte alls!

Svar på tråden Hjälp! De blonderade hans hår!