• Allez

Plötsligt hände det

Jag har väl alltid tänkt att nån gång ska jag gifta mig. Nu har jag och min pojkvän varit tillsammans två år och jag har hela tiden tänkt att jag skulle vilja leva hela livet med honom men tänkt att vi gifter oss kanske om några år, det är inte så bråttom.

Så idag slog det mig att nu kan jag tänka mig att förlova mig och börja planera inför ett bröllop. Några minuter senare tänkte jag snarare att nu vill jag verkligen att vi tar steget och förlovar oss.

Tanken är så ny och spännande och kom verkligen oväntat.

• Svar på tråden Plötsligt hände det
  • Allez

Jag berättade inte men han råkade se att jag var inne på en sida om förlovningsringar på internet så vi tog ett litet samtal och han sa att han gärna ville överraska mig när han tyckte det var rätt. Han vill väldigt gärna köra traditionsenligt.

• Allez

Till min stora förvåning verkar det som han är redo. Däremot kommer det nog inte ske de närmsta dagarna för han vill göra det till något väldigt speciellt och som en överrraskning.

När jag förstått hur jag kände blev jag liten som en plutt för jag blev rädd att det inte var besvarat. Sen växte jag enormt när jag till min förvåning fick veta att det var besvarat.

Men det är så förvirrande, nytt, underligt och underbart. Vi bara går och ler åt varandera.

• Allez

Hoppas att han drar ut på det lite, så det blir lite spänning över det hela. Men det finns ju endel högtider framöver. Förutom jul och nyår så har vi tvåårsjubileum av förhållandet, jämn fördelsedag mm.

• Allez

Åhhhhh... när vi var på stan en dag ledde han in mig i en guldaffär. Nu börjar det bli verkligt.

För övrigt var damen som jobbade där härlig. Hon sa direkt när vi klev in att hon visste vad vi skulle se på oss så hon visade oss raka vägen till ringarna utan att ens fråga vad vi var där för att titta på.

• Allez

Igår fyllde jag jämt och även min pojkvän fyllde år. Vi ägnade dagen åt målning i nya lägneheten, diverse firanden hos familjen och på kvällen skulle vi ut och äta.

Innan vi gick hällde herrn up två glas bubbel, tände ljus, och höll ett väldigt fint "tal". Tårarna sprutade, jag fånlog och sen hade jag plötsligt en underbar ring på fingret.

Ingen dag kunde varut bättre för detta. Det är trots allt vår delade födelsedag som förde oss samman.

Jag är så otroligt lycklig!

• Allez

Det var otroligt romantiskt och tårarna forsade fram fastän jag log med det största leendet någonsin.

Svar på tråden Plötsligt hände det