• Plummis83

    Vem tar emot svaren?

    Vi håller på att fixa inbjudningskorten nu och är lite oense om vem som ska ta emot OSA svaren!!

    Hur har ni andra gjort??

    Jag känner att det på något sätt är lättare om vi själva står för det eftersom vi ändå pratar med de flesta privat och de säkerligen kommer säga till oss att de kommer ändå!

    M2b tycker att en annan ska ta hand om det för det ska ju vi absolut inte göra. Blir isf hans mamma som kommer stå för det!

    Hur har ni gjort.

    Tips och råd!!!

  • Svar på tråden Vem tar emot svaren?
  • Pidis

    VI har skrivit oss själva först
    Sen även satt dit mina och hans föräldrars tele nr.
    VIll dem ringa dit så gör dem det och vill dem ringa oss så gör dem det.

  • Tooticki

    Vi tog emot OSA, de som ville hålla tal eller planera spex fick ringa en väninna som var alltiallo på bröllopet.

  • Plummis83

    Jo, de som ville hålla tal å sådant ska ringa vår toastmaster... det vill inte vi veta innan vad de kommer hitta på!!!


    Tooticki skrev 2008-11-17 09:07:10 följande:
    Vi tog emot OSA, de som ville hålla tal eller planera spex fick ringa en väninna som var alltiallo på bröllopet.
  • T RO

    Vi låter min mamma ta emot alla osa, för då slipper jag noja om vem som svarat och inte. Så typ en vecka före osa går ut så kan jag kolla läget och se om det är läge med påminnelser efter osa.

    Jag VET nämligen att jag kommer att sitta och räkna svar varje dag om jag tar emot dem själv. Mamma är dessutom lätt att prata med och är väldigt organiserande av sig .... hmmm undrar var jag fått min ordningsmani ifrån

  • T RO

    Visst är det "lättare" om man tar det själv, eftersom man ändå pratar, men det är också lättare att saker glöms bort. Vår osa-persom ska tex fråga om de kommer på brunch dagen efter, hur många personer det blir då, och om någon har allergi och specialkost. Vi har även ett antal som bjuds "med sällskap" då de inte känner andra än mig, och där behöver vi såklart info om "sällskapet". Så om man tar det "när man ändå pratar" så är det så lätt att det blir oklart och missförstånd. Det blir mer som en riktig bokning när de osar till någon utomstående.

    Vi har även skrivit i vår infolapp att ÄVEN om man svarat muntligt, eller tar för givet att vi vet att de kommer, eller om man INTE kommer, så ska det osas, för att vi vill få koll på allergier och brunchdeltagare.

  • SaraPayam

    Vi kommer själva ta emot alla OSA. Känns som att att blir lite roligare att själv få vara den första å se vilka utav gästerna som kommer att komma

    Med spex & tal kommer de få höra av sig till vår toastmaster

  • zeddy

    Vi kommer att ha osa på vår weddingannouncer sida samt att man kan ringa till min mamma.
    För att anmäla tal osv ringer man till vår toastmaster.

    Vi tycker att det blir enklast så

  • Mia1972

    Vi kommer ha osa´n till oss själv och tal/spex kommer våra toastmadames ta hand om.

  • lovemorilee

    Kommer ni att skriva i inbjudan att toastmastern är den man ringer för spex, tal och dyl eller sägs det först på festen?

  • Plummis83

    Vi kommer skicka med ett kort infoblad om boende för de långresande och om tal och sådant så kontaktar man toastmastern!!


    lovemorilee skrev 2008-11-18 19:09:17 följande:
    Kommer ni att skriva i inbjudan att toastmastern är den man ringer för spex, tal och dyl eller sägs det först på festen?
  • måjs

    Kommer ni ha så att man kan maila eller hur anmäler de sig på er hemsida?


    zeddy skrev 2008-11-17 11:25:15 följande:
    Vi kommer att ha osa på vår weddingannouncer sida samt att man kan ringa till min mamma.För att anmäla tal osv ringer man till vår toastmaster.Vi tycker att det blir enklast så
  • Saggezza

    Vi har våra telnummer i inbjudan och på vår hemsida så finns det ytterligare information om våra mejladresser och att både min mamma och min sambos mamma tar emot OSA från de som hellre ringer till dem. Jag är ett kontroll-freak så jag vill ha koll på hur många det har kommit in osv.

  • Vill nu

    vi kommer att ta emot osa själv, men tal och spex anmäls till min bror som är toastmaster.

  • SM09

    Vi kommer att ha en mejladress som gästerna kan OSA till och för dom som inte vill/kan mejla så har vi valt svärföräldrarna som "vanligt" alternativ.

Svar på tråden Vem tar emot svaren?