• Hammerman

"vi vill bli gravida..." etc. - OT

Esonda skrev 2008-11-18 21:20:15 följande:

ja jag minns det faktiskt. Delar av det. bara att en man är gravid haha... händer bara vid könsbyte!!?? XD
    Händer bara för Arnold Schwarzenegger på film faktiskt. Även om en shemale tagit steget fullt ut och knipsat av kvisten så saknar hon ändå äggstockar.
  • Hammerman

I fungerande skick? Isåfall får du länka till en medicinjournal, jag har faktiskt lite svårt att tro att det är möjligt att operera om en man till en kvinna med fullt fungerande menstruationscykel.

Är det sant känns det smått surrealistiskt att det passerat min radar.

• Hammerman

Du förväxlar det inte med den transsexuella norskan som var på tapeten för ett år sen eller så? Hennes man tog kvinnliga könshormoner för att bli kvinna och hon tog manligt könshormon för att bli man, både hade dock könsorganen kvar och hon kunde därför bli gravid, med skägg och allt.

• Hammerman

SaraPayam skrev 2008-11-18 22:33:48 följande:

Det är mannen som jag skrev om innan, som va med i Oprah för ett tag sen, tror till & med att han är gravid med sitt andra barn om jag inte missminner mig
    Jepp, men poängen är att han inte *föddes* som man, äggstockar och äggledare och livmoder och allt vad det är hade han sen förut, där inte inopererat i efterhand.
  • Hammerman

Esonda skrev 2008-11-18 22:32:08 följande:

nej det gjorde jag inte... vad är tapeten för nått? förutom sånt du säter på väggen för att få fint där du bor ?? :S
    ... idiomatiska uttryck?
  • Hammerman

Esonda skrev 2008-11-18 22:38:26 följande:

nu är jag så trött att jag fattar nada.... Men ajg tror bestämt att ajg har hört det någonstans eller så gjorde jag det inte...
    Jag är övertygad om att det inte går med dagens teknik. Ett könsbyte av idag är egentligen inte mer komplicerat än att man skulpterar om befintlig vävnad för att skapa en replika av motsatta könets könsorgan och behandlas med könshormon för att stimulera ökad muskeltillväxt, mer kroppsbehåring, få basröst etc (eller få mer feminina former, minskat behåring och ljusare röst om det är en man som tar östrogen). Att sätta in hela den kvinnliga reproduktionsapparaten i en man är nog nästintill omöjligt och det hade nog blivit stora skriverier om det ifall det lyckats. Ska det dessutom bli barn utav det måste man på något sätt få igång menstruationscykeln och det är nog mycket, mycket svårt.
  • Hammerman

SaraPayam skrev 2008-11-18 22:39:31 följande:

Nej det vet jag!!!!Du verkar vara en liten besservisser...hmmmm jobbigt....
    Är jag en besserwisser för att jag ifrågasätter något som jag är tämligen säker på inte är sant?
  • Hammerman

SaraPayam skrev 2008-11-18 22:48:56 följande:

Mmmm det märks, det kan kanske vara bra för DIG att tona ner lite, det finns faktiskt andra som även kan ha rätt
    Jag förstår inte varför du tar åt dig? Det enda jag har ifrågasatt var Esondas påstående att man opererat in fullt fungerande livmödrar i män och alstrat barn utav det, något jag aldrig hört talas om och kräver bevis för att tro på.
Svar på tråden "vi vill bli gravida..." etc. - OT