Inlägg från: Sara 10 |Visa alla inlägg
  • Sara 10

Fråga prästerna 6

Kjell Präst skrev 2008-12-27 19:22:32 följande:

Nej, det spelar absolut ingen roll. Så länge en ur brudparet är medlem så är det bara att köra på
    Hej Kjell!

Jag har några frågor!

Jag har barn sen innan med en annan man, och nu skall jag gifta mig med mannen i mitt liv

Är det fel av mig att vit brudklänning?

Om jag vill ha Tiara är det ok? elelr måste man vara oskuld för det?
  • Sara 10

Kjell Präst skrev 2008-12-27 19:22:32 följande:

Nej, det spelar absolut ingen roll. Så länge en ur brudparet är medlem så är det bara att köra på
    Hej Kjell!

Jag har några frågor!

Jag har barn sen innan med en annan man, och nu skall jag gifta mig med mannen i mitt liv

Är det fel av mig att vit brudklänning?

Om jag vill ha Tiara är det ok? elelr måste man vara oskuld för det?
  • Sara 10
    Jeez skrev 2008-12-30 09:03:40 följande:
    Sara 10, jag är inte Kjell, men väl präst Det går bra att använda vitt och tiara! Kyrkan har inga åsikter om att man inte skulle få det (längre).
    Perfekt tack för ditt svar
    Varför är det alltid så att folk säger att man inte skall ha vitt klänning, jag känner att jag gör lite fel om jag har det!
    Eller är det som du säger helt ok!

Skulle så gärna vilja hitta någon mjuk och varm präst, får man välja präst själv eller skall man vara välja dom som tillhör församlingen?
  • Sara 10

Kjell Präst skrev 2008-12-30 09:21:03 följande:

Sara 10 skrev 2008-12-30 09:19:31 följande:
    När man bokar kyrka ingår normalt präst, men känner man till någon annan som man vill ha så är frågan alltid fri. Man får alltså ha med sig egen präst om man vill.
    Tycker du också att det är ok om jag har vit klänning fast att jag har barn sen innan?
  • Sara 10
    Jeez skrev 2008-12-30 09:03:40 följande:
    Sara 10, jag är inte Kjell, men väl präst Det går bra att använda vitt och tiara! Kyrkan har inga åsikter om att man inte skulle få det (längre).
    Vad händer om man börjar skratta i kyrkan?
    Iband skrattar jag när jag blir nervös!
  • Sara 10

Kjell Präst skrev 2008-12-30 09:27:12 följande:

Sara 10 skrev 2008-12-30 09:25:28 följande:
    Vad händer? Jo, Gud ler och är glad för att du och din man gifter er!
    Vilket underbart svar Kjell

Nu är jag lugn igen!
  • Sara 10

Förlåt nu är det jag igen

Tack snälla för att ni svarar på frågor, vilken hjälp det är!

Kjell, du har innan i tråden pratat om en psalm som heter
    Änglarna sjunger i himlen! Så fint det låter skulle vilja läsa hela texten, kan man hitta det på internet vet du det?

• Sara 10

Tack snälla. så fin den är!
    Den skall jag lägga som förslag!

• Sara 10
    Jeez skrev 2008-12-30 10:57:45 följande:
    Folk pratar alltid och har åsikter om en massa. Vitt är glädjens färg! (Och, ja, renhetens, men renhet i den bemärkelsen har inte med att göra om man aldrig gjort fel utan vad man gör av det i så fall -det vill säga, tar man ansvar för det, ber man om förlåtelse, är man ledsen för det som hänt osv). Så bär vitt med glädje!Sara 10 skrev 2008-12-30 09:19:31 följande:
    Så härligt att höra! Så glad jag blev, för kyrkan är så stort och man vill ju inte göra fel!
    Då skall jag bära vit brudklänning med glädje.-)

Vilken är er favort tid att hålla bröllop, när tycker ni det är som finaste?
  • Sara 10

Jag menar årstid och ifs gärna tid på dygnet också

• Sara 10

Kjell Präst skrev 2008-12-30 11:24:37 följande:

Det vackraste bröllop jag varit på ägde rum den 27 november. Det var mitt eget Annars har jag mest haft sommarvigslar. Ett lite annorlunda bröllop ägde dock rum klockan 10.00 på Kristi himmelsfärdsdagens morgon - ett vårbröllop, alltså. Vårmorgonsolen lyste in genom kyrkans fönster och när vigseln var över gick brudparet ut i vårsolen och promenerade. Det är en av de vackraste vigslar jag haft!
    Så vackert båda låter

Jag känner att jag vill ha ett höst bröllop, när det är mörk ute och alla levande ljusen lyser upp kyrkan!
    Det är så underbart!
  • Sara 10

Är det lagom att ha ca 2 låtar som någon sjunger eller blir det för mycket?

Svar på tråden Fråga prästerna 6