Inlägg från: 090715 |Visa alla inlägg
  • 090715

Fråga prästerna 6

Är det vanligt att Pappan lämnar över i Kyrkan?

• 090715

Hur tycker som präst att det är att pappan överlämnar?

• 090715

Jag är tvärtom jag ksulel vilja vara i kyrkan så länge som bara möjligt när jag gifter mig Hur gör man för att dra ut på kyrkan utan att det blir långtråkigt?

• 090715

Vi skall gifta oss på hösten! Vill att det skall vara mörkt ute!
    Tror du att man får ha marschaller på gången ute till kyrkan?
    Får man bestämma lite över ljuset i kyrkan? Vi vill ha levande ljus och inte helt tänt i taket

• 090715

Tycker du att det är konstigt att man vill ha bröllopet när det är mörkt ute?

Själv tycker jag att kyrkan är sååå mysig då!

Men många reaktioner blir likosm ja, alla är vi olika.. ha ha
    Men det känns lite märligt när dom säger så

• 090715
    allehanda skrev 2009-01-17 14:26:22 följande:
    Jag sticker in näsan här litegrann.Jobbar som vaktmästare på landet och har fem olika kyrkor som jag och kollegorna tjänstgör i.Mitt sista bröllop var 23 december 2008 med marshaller och tända ljus i kyrkan mycket vackert,baksidan var att jag fick stanna i en extra timme efter och byta ljusen då de skulle tändas den 24 också och det var uträknat före vigseln att ljusen räckte till en gtj men tyvärr inte till två.Hos oss har vi ett ljuständningsschema alltså så tänder vi inte alla stearinljus på en vanlig gtj eller vigsel normalt sett.Detta är inget problem för mig men om ljusen skall tändas så vill åtminstonne jag veta detta i god tid så att min planering stämmer med brudparets och, i mitt fall,

kyrkoherdens."problemet" hos oss är att det går åt ca 200 extra stearinljus om allt skall tändas.
    Oj, oj 200 ljus Tack för ditt svar!
    Jag skall prata med vaktmästaren som tillhör vår kyrka kanske att man kan hjälpa honom, dagen innan! Får höra vad han säger!
  • 090715

Skulle ni vilja ge några tips på hur man kan formullera om löftena?