Fråga prästerna 6
De här frågorna kanske har kommit upp tidigare...men
Måste man säga varandras mellannamn?
Och vad är bibeltexter..alltså kan jag få några exempel? Jag fattar att det är texter ur bibeln.. men vilka då?
De här frågorna kanske har kommit upp tidigare...men
Måste man säga varandras mellannamn?
Och vad är bibeltexter..alltså kan jag få några exempel? Jag fattar att det är texter ur bibeln.. men vilka då?
Tack vad snälla ni är som hjälper oss okunniga
Ursäkta men nu blev jag lite nervös...för jag fattade inte riktigt?!
Vi ska gifta oss i Finska Kyrkan i Sverige. Han är medlem i Svenska kyrkan men inte jag. Problem eller?
Ok tack då kan vi vara lugna
Hej! Vad bra att denna tråd kom fram...jag hittade den inte!
Tänkte bara höra vad ni präster tycker om överlämning av bruden av en annan än pappan?
Det kan vara en syster eller bror eller en morbror eller vem som helst som går tillsammans med bruden fram till altaret...
Är det ok? eller beror det på anledningen, eller vad?
Får man välja en psalm på engelska istället för svenska?
Tex Amazing Grace?
Sen hade jag en till fråga som jag tror försvann i en annan diskussion...Jag undrar hur ni präster här på BT ställer er till att man vill gå fram till altaret med tex sin syster eller bror..eller en tärna istället för sin blivande man?
Kjell Präst skrev 2009-01-31 14:29:10 följande:
Jag har varit på två vigslar när bruden blir framförd till sin blivande. En gång av mamman och en gång av pappan.
Det var ett så otroligt rörande ögonblick att se paren när de fick se varandra för "första" gången.
Jag glömmer det aldrig, just det ögonblicket. Och jag har pratat med dem efteråt och de säger samma sak.
Om man vill uppleva det är det bättre att gå in själv då?