Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Fråga prästerna 6

haha va roligt!!

Kjell Präst skrev 2008-12-17 12:57:40 följande:

En till präst skrev 2008-12-17 12:55:53 följande:
    Jo, om det gällde en vigsel i den kyrka där du tjänstgör. Vill någon att du ska viga dem som en hipp överraskning på deras julfest (ungefär mellan Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson)så är det ju en fråga enbart för dig.
  • MulleNuh

Hej präster!

Jag undrar om det händer att musiker kan kompa organisten med annat intrument vid tex ingången i kyrkan??

• MulleNuh

Cello borde väl funka?

Mjo det var ju tanken, men hej hopp. Det blev kyrklig iaf.

Kjell Präst skrev 2009-01-26 12:36:07 följande:

Det förekommer, framför allt då på piano - mera sällan bastuba eller trummor Men du ska väl gifta dig borgerligt?
  • MulleNuh

Jag har hållt tyst om att det blev kyrka igen eftersom jag tänkte att jag skulle bli påhoppad och halsskuren om vissa fick veta.
    Kjell Präst skrev 2009-01-26 12:41:15 följande:

Ursäkta en gammal man som inte hänger med i svängarna
  • MulleNuh

visst är det 4 månader innan man beställer den?? Ja, hindersprövningen?

• MulleNuh

Vilken bra idé!!!!

JustMeAndMyLove skrev 2009-01-31 17:37:13 följande:
    Hahaha, det där lät rätt roligt det :)Ingen som kör på att gå in från sidorna, den ena med sina föräldrar och den andra med sina? Och sen bara paret som går ut på mitten.Blev det krongligt nu?Jag är väldigt för symbolik och inte för seden i sig. Ser framför mig två familjer som förenas... En till präst skrev 2009-01-31 14:14:25 följande:
  • MulleNuh

Du VILL verkligen inte läsa det tjejerna skriver ser jag..
    Du lägger in en alldedes egen tolkning i allt.

En till präst skrev 2009-02-01 01:25:15 följande:

Jag tycker inte det är jätteroligt.... snarare tragiskt eller tecken på att något är väldigt fel när så oerhört många brudar verkar känna större samhörighet och trygghet med pappa, brorsan, hunden eller vem som helst - utom den man de ska gifta sig med!
  • MulleNuh
    Ok

Kjell Präst skrev 2009-02-03 08:26:31 följande:
    Jajjamen!
Svar på tråden Fråga prästerna 6