Inlägg från: Snäckan4 |Visa alla inlägg
  • Snäckan4

Fråga prästerna 6

Hej Kjell Präst och En till präst. Vi har ett litet problem då den kyrkan vi ska ha inte har en präst kopplad till sig. Vi måste alltså se till att ordna en präst själva till vår vigsel. Vi har ringt och pratat med den kyrkan vi tillhör men deras präst är redan uppbokad samma dag på en vigsel i den kyrkan och måste då ta den vigseln före vår vilket vi förstår mycket väl. Nu till min fråga: Vet ni om det är mycket svårt att få tag i en präst som kan viga oss? Är det ofta präster ställer upp i en annan kyrka än den som de jobbar för eller är många restriktiva till detta? Vi bor i Skåne så avstånden är ju inte så stora här. Tack!

• Snäckan4

Det är ok att ringa direkt till prästen då? Kan jag få direktnumret via församlingen eller brukar de inte lämna ut det?

• Snäckan4

Det är ok att ringa direkt till prästen då? Kan jag få direktnumret via församlingen eller brukar de inte lämna ut det?

• Snäckan4

Nej, självklart tänkte jag inte ringa hem till dem! Det skulle jag själv inte vilja. Vi får hoppas att det löser sig. Tack för svaren!

Svar på tråden Fråga prästerna 6