Fråga prästerna 6
Fast det kan ju ändå vara bra att veta vad man vill ha för psalmer och texter och ev solosånger, kan jag tycka i alla fall..
En till präst skrev 2008-11-20 21:01:57 följande:
Fast det kan ju ändå vara bra att veta vad man vill ha för psalmer och texter och ev solosånger, kan jag tycka i alla fall..
En till präst skrev 2008-11-20 21:01:57 följande:
Fast jag har varit aktiv i svenska kyrkan sedan jag var liten, min m2b har inte det, men jag sjunger psalmer och läser texter för honom här hemma så vi ska ha full koll redan innan vi kommer till prästen. Vi kommer också ha organist som jag känner och också präst som jag känner, blir personligare så.
En till präst skrev 2008-11-21 10:49:33 följande:
Jag skulle inte vilja gifta mig i en kyrka jag aldrig varit inne i.. Man måste ju gilla kyrkan också, eller för mig och min m2b är det viktigt.
En till präst skrev 2008-11-21 10:56:42 följande:
Det tas inte upp kollekt vid vigslar. Däremot om det är en dopgudstjänst som är i en högmässa eller liknande så tas det upp kollekt.
Nancy Drew skrev 2008-11-29 11:26:05 följande:
MEn sen kan man väl ha kvar längre om man betalar för det? Det finns ju många gravar som är bra mycket längre än 50 år.
Min farfar begravdes för 41 år sen, hans grav finns fortfarande kvar!
Emmeli o Markus skrev 2008-11-29 23:47:47 följande:
Nej, mkan kan inte stänga ute någon från en vigselgudstjänst. Det är en offentlig gudstjänst dit vem som helst är välkommen.
Jag har faktiskt varit med om en vigsel där de knappt ville släppa in mig, förrän jag berättade att jag var solisten...
En till präst skrev 2008-12-16 21:12:53 följande:
Jag hade varit inne och repat och sen gått ut för att gå på toaletten, sen blev jag stoppad av en man på vägen in, som jag tror var brudens far eller något liknande...
När jag kom in störde jag inte alls, var kanske 10 minuter kvar till vigseln, så gästerna höll på att sätta sig på sina platser..
En till präst skrev 2008-12-16 22:14:30 följande:
Nej, det var inte vaktmästaren eller någon som stod i dörren och sa stopp, då hade det varit en helt annan sak, för något sådant gör de inte utan anledning. Det här var en gäst som sa stopp till alla som inte tillhörde brudparet..
En till präst skrev 2008-12-16 22:21:58 följande: