Inlägg från: MrsCoverdale |Visa alla inlägg
  • MrsCoverdale

Fråga prästerna 6

Åh vad glad jag blev när jag hittade den här tråden!!

Jag har lite frågor.

1) Har prästen rätt att säga nej till överlämning verkligen??? =0
    2) Får man välja vilken översättning av bibeln man vill att prästen läser ur? Jag tycker inte om den nya översättningen utan vill att den gamla används.
    3) Jag har funnit jättefina löften på internet som jag vill läsa, vill dock fortfarande att prästen läser mening för mening sådär som det brukar vara. Tror du att prästerna är flexibla på det sättet??
    4) Hur många solosånger "får" man ha..? Mig veterligen brukar det vara 2 men vi vill ha 3..

Svaren på mina frågor finns säkert någonstans, i någon av de olika trådarnas 100tals sidor.. men jag frågar ändå och hoppas att jag inte är besvärlig! =)

• MrsCoverdale

Jag har en fråga om det här med vigselrätten som kan komma att förändras.
    Är det någon som vet hur ceremonin i kyrkan kan komma att se ut om kyrkan blir av med vigselrätten?? Kommer det att se ut ungefär som nu eller tas vissa delar bort helt och hållet?? =0

• MrsCoverdale

Åh vad ledsen jag bliiiir!
    Jag vet att i USA ser det ut så, man skriver under ett papper i stadshuset sen har man en "vanlig" vigsel i kyrkan med ringar, löften och allt som hör till. Det kan jag nog stå ut med.. Jag vet faktiskt inte hur en välsignelse efter borgelig vigsel går till!?

Vi gifter oss 2011 och jag har drömt om den här dagen så länge jag kan minnas (på riktigt!) vad snopet att liksom snubbla på mållinjen.. Jag hoppas inte att det blir några större förändringar! =((

Svar på tråden Fråga prästerna 6