Jag syftade på dem som får för sig att 'piffa' upp sina förhållande på diverse sätt. Många tidningar och olika medier får 3kant att låta som något positivt osv men det är ett farligt spel.
Hemlig2009 skrev 2008-11-26 08:43:24 följande:
Jag hoppas då att ni aldrig blir utsatta för otrohet för då är det till stor del ert fel?! För då har ni inte uppmärksammat er partner? Man kan aldrig "se till" att ens respektive inte är otrogen genom att vara på ett visst sätt. Skrämmande tanke att det inte ska duga att vara sig själv.Det är bådas vilja att kommunicera, det är bådas vilja att välja varandra varje dag som kommer underlätta förhållandet. Men man kan aldrig styra en annan människa.Man kan heller inte säga hur man ska göra rent generellt. Jag och min blivande man tycker det är bra att vi kan ta varandra för givet. Den tryggheten ska finnas där att vi inte ska vara oroliga att den ena behöver bekräftelse, för då säger vi till. Vi går inte runt och ska "underhålla" varandra hela tiden. Rak kommunikation och medvetenhet om vad vi har tillsammans gör att vi kommer kämpa för varandra. Även när det blir tufft för det kommer det naturligtvis att bli. jag är ödmjuk inför tanken att vi ska klara det hela livet för jag vet att ibland kan man inte påverka någonting själv.Och jag tror att man gör bäst i att hålla sina tankar för sig själv när det gäller andras separationer.