• 4ever2

Örebro Bröllop 2009

Hej,
    här vill jag vara med. Vi ska precis som Novaisolde gifta oss i Grythyttan. Har bokat festen och kyrkan. Bett min syster börja skissa på inbjudningskort. Denna veckan ska jag ringa fotograf och försöka bestämma meny. Men var hittar man brudklänningsbutiker, vad finns det för några i Örebro? Är inte från trakten ifrån början så jag skulle behöva lite tips...

• 4ever2

Min blivande vill ha smoking men vi har nog bara kostym som dresscode.
    Vad finns det för andra alternativ, utom kostym och frack? Det enda jag vet är såna där långa kavajer men min m2b är ganska kort så det passar inte riktigt...

Som underhållning ska vi satsa på en dator. Ett liveband kan aldrig spela alla dina favoritlåtar. Och datorn gör oftast jobbet bättre än vad många dj gör.

• 4ever2

Hej
    vi ska in till Örebro för att leta vigselringar nästa vecka. Någon som har ett bra förslag på guldsmeder där, utöver de vanliga stora butikskedjorna alltså. Vad ska ni ha för ringar?

• 4ever2

Tack för tipsen om Guldsmeder.

Har hittat en frisör som även fixar makeup, hon hade inte fasta priser utan tog ca 600 kr/timmma. Hur lång tid kan det ta att fixa till sig ungefär?

....börjar komma på att tidsplandering för bröllopsdagen nog kommer vara en besvärlig bit.

• 4ever2
    ToBeMrs skrev 2009-02-04 13:12:33 följande:
    Nu är inbjudningarna på väg Imorgon är det inte en hemlighet längre! Så skoj!Jag var inne på Cederins härom dagen för att fråga lite om ringar. Hade väldigt bra intryck av dem sedan vi köpte förlovningringarna där, men nu tänker jag aldrig mer gå dit. Jag fick en rejäl föreläsning om vikten av att ta av sig ringen varje kväll och jag trodde aldrig jag skulle komma ut genom dörren igen. Jaja, även de ska väl få ha dåliga dagar...
    Varför ska man ta av sig ringen varje kväll? Det har jag aldrig hört någon som sagt.
  • 4ever2

Är det någon som ska gå på bröllopsmässan nu i slutet på februari?

Svar på tråden Örebro Bröllop 2009