• MaLevi

Örebro Bröllop 2009

Äntligen!

Vet inte om jag får vara med i tråden, alla verkar ha kyrkbröllop. Vi kommer att gifta oss borgligt i Örebro och ha en brakfest efter.
    Än så länge är det mesta hemligt, endast vi och tärnan som vet, och så nu i denna tråden lite försmak

Vi har ett datum nästa år men jag har bara allt i huvudet ska i början av året börja "jaga" allt.

Det jag vet är att:
    Ringen utformande har jag bara i mitt huvud, har inte hittat den ännu. Förlovningsringen är hamrad, vill gärna ha hjärtan på ringen...
    Festen kommer att hållas för en liten skara på runt 50 personer.
    Ingen traditionell bröllopsklänning, utan mera en finare klänning (men vem vet jag kanske ändrar mig när jag går in i en bröllopsaffär, det tror min tärna iaf )

Nu ropar barnen så jag måste gå men jag hoppas jag får vara med för jag behöver all hjälp jag kan få Just nu är jag bara så GLAD och upprymd så jag vet inte hur jag ska kunna hålla allt hemligt tills vi skickar inbjudningskorten....

• MaLevi
    Niccisen skrev 2009-01-02 20:26:46 följande:
    Hej på er tjejer. Här börjar man få smått panik. Bara 8 dagar kvar, eller egentligen sju, den här dagen är ju snart slut. Och jag känner inte att jag har koll på någonting. Kan dessutom inte låta bli att känna mig lite besviken över att sambon fick en ålandskryssning som svensexa och min möhippa verkar bli flyttad till nån gång efter bröllopet eftersom mina kompisar inte lyckats få ihop någon. De är 4 stycken som ska hitta en tid. Vet att det beror på att en av tjejerna är sjuk, men lite bittert känns det. Vårt bröllop är ju i kombination med sonens dop, så kanske inte borde förvänta mig för mycket? Jag vet inte.Måste säga att det här med att smyga iväg och gifta sig borgerligt... Bara känns mer och mer lockande ju närmare kyrkbröllopet vi kommer.Jaja nu har jag klagat färdigt:)
    Är det detta som kallas bröllopsnerver som spökar Du ska se att det kommer gå hur bra som helst!!! Allt kommer att gå smidigt och som planerat. Möhippan blir av ska du se och visst kanske lite trist att det inte blir innan, men då har du något att se fram emot
    Även om bröllops och dopet är samtidigt kan man göra det väldigt fint. Hur har ni planerat det?
    Jag har ju själv inte genomfört något ännu men vet kompisar som har gjort liknande. De smyckade gången i kyrkan med säsongens blommor (björk under sommaren) och hade lite separat dop och sen ett fint, lättsamt och kort bröllopsakt. Solosångare som sjöng, hade en av kompisarna. Men så var hon med i kör oxå
    Man kan hitta på mycket, bara fantasin som sätter gränserna!!!
    Lycka till!
  • MaLevi

Bröllopstårtan har jag färdig i tanken

Jag har tänkt mig en tårta helt i choklad i olika kakaohalter. Men hur utseendemässigt har jag ingen aning om, det hade jag tänkt att lämna till konditorn. Någon som vet någon bra i Örebro med omnejd?

• MaLevi

Niccisen - Hoppas att allt löser sig och du får en underbar dag!!! Det är DIN DAG IDAG!!!

Tack för tipset jag ska kolla upp konditoriet och de andra längre fram men vill gärna höra om erfarenheter från olika konditorier. Har inte någon erfarenhet från Örebros eftersom jag bor en bit utanför.

• MaLevi
    4ever2 skrev 2009-01-28 08:09:43 följande:
    Hej vi ska in till Örebro för att leta vigselringar nästa vecka. Någon som har ett bra förslag på guldsmeder där, utöver de vanliga stora butikskedjorna alltså. Vad ska ni ha för ringar?
    Jag har inte riktigt hittat DEN ringen ännu, men jag letar vidare Med tur ska jag in i helgen och leta/prova ringar. Jag återkommer med tips då, om det blir av.

Ringen som jag har sneglat på just nu är en guldring med 5 st stenar i. Men min förlovningsring är hamrad och m2b har slitit ut sin så den har blivit slät. Vi funderar på att göra om dem till släta för då blir utbudet på vigselringar större enligt oss. Men vi funderar fortfarande...

Lycka till med ringjakten!!!
Svar på tråden Örebro Bröllop 2009