• Krtek

Örebro Bröllop 2009

Hej,

Tack andbeyond för att du har tagit tag i Örebro tråden för 2009.

Här är en som tänkte byta ringar i Juli 2009 (den fjärde), det sker dock i Askersund. Detta pga av sambons anknytning till Örebro.

Grundplaneringen är nästan klar:
    Vigselplats
    Middagsplats
    Transport till Vigsel (för gästerna)
    Toastmaster
    Värdpar
    Ringar

Dock är maten/catering inte bestämd ännu (något som börjar oroa en aning)

Bortsett från ovanstående så är ingenting annat fixat.......borde man börja oroa sig?

Jag och sambon är inte överens om vikten av att ha en professionell fotograf. Jag är av den uppfattningen att dagens kameror är såpass bra + att vi i den nära vänskapskretsen har två "extraknäcks" fotografer (dock tilltänkta gäster) att vi inte behöver betala en utomstående 6000-10000SEK för bilder vi inte ens får rättigheterna till.
    Är det någon som har några åsikter kring detta vänligen dela med dig, vi kör bara samma argument och motargument just nu.

agtiwi: Ni verkar ju i stort sett klara med all planering och allt förarbete och ni har senare datum än vad vi har, hur länge har ni hållt på??

andbeyond: 120 gäster? Vi tycker det blir mycket med 80. Är det mycket släkt eller blir det en enorm kompisfest?

• Krtek

Agtiwi: Vi började i somras efter förlovningen men sedan mitten av Augusti har i princip inget hänt. Närmast måste vi få menyn klar samt få ordning på inbjudningskorten/gästlistan. Landskyrkan är ju mycket vacker så ni kommer få en fin ceremoni där, vi är inte kyrkliga och väljer därför borgelig vigsel. Tilläggas kan att vi dessutom har tillgång till vigselförättare i familjen.(gör allting mycket smidigare...;))

Pirayamajja: Kul med ytterligare ett "Askersundsbröllop". Har ni lyckats få till någon bra deal med hotellet? Funderar på om vi ska rekommendera gäster att bo där.

andbeyond:Delegera till mor och svärmor kommer jag inte att lyckas med. Kommer troligtvis ha svårt nog att släppa allt till värdparet på själva B-dagen. Är planör i själ och hjärta, om än lite seg i starten...
    Vad gäller barn så är vi kluvna, det finns en del i kompis- och släktkretsen men samtidigt tillåter inte tilltänkta lokalen barnpassning. Vill gärna ha med mina brorsbarn men känner att man inte kan utesluta andras barn i sådan fall. Om ni har tillgång till extra utrymmen så tror jag det blir kanon med film,spel, böcker och pennor. Barn har ju en enorm förmåga att sysselsätta sig själva, naturligtvis är det lite beroende på ålder, så jag vet inte om ni behöver en barnvakt/lekledare. Det kan ibland också vara känsligt för vissa föräldrar.

• Krtek

GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT BRÖLLOPSÅR!

Hoppas alla har en skön ledighet från arbeten och passar på att även ta ledigt från bröllopsplanerandet. (Det gäller naturligtvis inte Januari och Februari planerarna.)

Vi har tyvärr fortfarande inte fått tummen ur men det får väl bli ett nyårslöfte om att öka takten. (Får nog också bli ett nyårslöfte om att ta sig till gymmet lite oftare, det vore väl trevligt om man var i någorlunda form till bröllopet) Har ett tag försökt gömma mig bakom katten Gustafs devis " I am in shape, round is a shape!"

Pirayamajja: Vad är det du undrar över? Som tidigare sagts så är kopplingen till Askersund sambon som ursprungligen är från Örebro. Släkten är dock spridd i området från Motala upp till Örebro därav platsvalet. Vi bor själva på andra sidan pölen i Jkpg.
    En liten fråga, vad är det du kräver av toastmadame? Rent spontant, enligt mig, så ser jag inget behov i att toasten är allt för engagerad redan nu. Det skulle jag i så fall lägga på värdparet, har dock missat om ni skulle ha det eller inte. Om det är så att du/ni utkräver ett större engagemang och ansvar av toasten så tycker jag att du bör konfrontera henne. Kanske inte säga rakt ut att du tycker att hon är oengagerad men kanske bestämma en tid tillsammans med henne och tärnan för att gå igenom vad som är gjort, vad som skall göras samt vems ansvar det är att få det gjort.

Som vanligt så drar mina inlägg iväg. Jag slutar nu....;)

• Krtek

Jaha då börjar man komma lite närmare då.....

Färger är valda och inbjudningar börjar gå ut. Catering börjar bli klart. Provandet av klänningar har påbörjats. Mannens klädsel är dock än så länge odefinierad.

Vad ska brudgummarna ha på sig hos er?

Hur gör ni med underhållning, dj, liveband eller dator?

Ha det gott!

• Krtek

Nu har klämnning provats och handpenningen är lagt. Fasiken va' kul när man hittar det man vill ha! En underbar lördag.

Fick dock nej från frisören som vi tillfrågade, de kunde tyvärr inte ta jobbet då ingen jobbar den lördagen - så är det när man väljer att gifta sig mitt i semestertider.

I alla fall, tar tacksamt emot tips på frisörer. Är det någon som känner till frisörerna i Askersund? I andra hand kan man ju åka till Hallsberg. Alla tips är värdefulla.

Trevlig helg!

• Krtek

heandi: tack för frisörtips i Askersund! Är det någon annan Askersundare på tråden?

Glimta: Se där, veckorna efter varandra. Vart håller ni festen?

• Krtek

Heandi: Ni är väl också i Askersund i juli? Vart håller vn festen?

Svar på tråden Örebro Bröllop 2009