Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

Varför blir jag inte gravid?

Hej

Du är välkommen till den här tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3163955.html
    vi är en del som försöker där

Jag och min man har försökt i fem månader och för dom flesta tar det fem till sju månader att bli gravid, 80% blir det inom ett år.

Det är bara att köra på och välkommen till vår tråd!

• blivandefrularsed

Vad jobbigt lennarts fru...men skönt att ni fått hjälp och kan kolla på andra alternativ. LYCKA TILL!

• blivandefrularsed

Verkar som att TS har lämnat tråden... hoppas hon inte tyckte att detta skenade iväg lite... (hon kanske har hittat till bebis före/efter bröllopet )

Har läst nu och personligen har jag svårt att inte tänka på hur gärna vi vill ha en bäbis nu när vi har bestämt oss. Likaväl som jag inte kunde sluta tänka på vårt bröllop när vi hade bokat ett datum.
    That's me, och jag kommer inte kunna stänga av mina tankar även om många tror att det kan göra mig gravid lättare. Däremot stressar jag inte upp mig över att vi inte blir gravida, det känns onödigt. Och jag oroar mig inte heller (gjorde det dom första månaderna ska jag väl erkänna), speciellt nu när man vet att det verkligen kan ta tid.
    Men att jag HELT skulle sluta tänka på barn än ofrånkomligt och jag har svårt att tro att dom som blivit med barn efter ett eller två år helt har glömt bort (för det är så jag tokar allt prat om att man ska slappna av och yadayada) att dom försöker. Det låter nästan lite kallt i mina öron. Däremot kanske man söker hjälp efter nåt år och börjar fokusera på vad nästa steg är (efter att ha koncentrerat sig på ÄL och mycket sex).

Svar på tråden Varför blir jag inte gravid?