Varför blir jag inte gravid?
För att svara TS: Jag förstår faktiskt inte alls hur TRE försök kan kännas som att du "inte blir gravid".
Ta och tänk till lite, det är inte som att SMS:a eller skicka ett mail, ett par tryck så är det klart och svar kommer med vändande post...
Du släpper ETT ägg EN gång varje månad. Vad i hela friden har fått dig att inbilla dig att det stora miraklet att det faktiskt blir en bebis, livskraftig nog at växa vidare, på tre chanser?
Verkar ibland som vår möjlighet att styra valet att INTE bli med barn, fått oss att tro att när vi väl vill välja att bli det, så ska det ske på ett kick, annars är vi sterila och pratar om misslyckanden.
Vi hade högfrekvent och intensivt sex i ett år bra precis innan vi fick veta att jag väntade vår son.
Nu fyller han snart åtta år, och vi har inte "lyckats" få något syskon till honom. De senaste två åren har vi verkligen försökt pricka in de rätta dagarna, men icke!
NU börjar jag känna att det är både ledsamt och ganska pressat för vårt ssamliv och ja-jag vet att jag bör kontakta mödravården och kolla upp saken,men det hade blivit väldigt lång och totalt onödig ångest om jag skulle börjat oroa mig efter bara tredje försöket.
Så, i DEN bemärkelsen säger jag till TS: SLAPPNA AV och var inte så dramatisk! Du kommer sannolikt visst att bli gravid. Ha roligt och var rädd om er relation medan ni hoppas och ser fram emot att bli familj!