• garage änka

Bröllopsbingo??

Nu när jag håller på med vårt festprogramblad så blev jag lite konfunderad. Hade tänkt ha bröllopsbingo men när jag sätter mig ner och ska börja så vet jag inte hur jag ska göra. Har tänkt att det ska vara på mittuppslaget.
    Någon som har en idé på hur det funkar och hur man gör det...??

• Svar på tråden Bröllopsbingo??
  • Emmeli o Markus

va e bröllopsbingo?

Längtar efter vår stora Dag:)
  • DanKat

Dom hade bröllopsbingo på ett av bröllopen vi var på i somras. Dom hade nio rutor i varje häfte, ska kolla om jag hittar häftet så jag kan se vad det stod på min bingobricka! Kommer strax

• DanKat

Jag fick kryssa i en ruta när någon i min närhet gjorde något av följande under bröllopsfesten:
    -skriker bingo
    -talar i telefon
    -snyter sig
    -rapar
    -inleder talet med "jag är ingen talare men..."
    -brudgummen kysser bruden
    -går och kissar
    -säger något positivt om brudbuketten
    -tappar servetten på golvet

Dom hade även uppdrag under tallrikarna, och hade då sett till att någon fick i uppdrag att hålla ett spontant tal där den skulle inleda just med "jag är ingen talare..." och andra saker som hängde ihop med bingon.

• garage änka

Tack för svar. Men hur får man bingobrickorna att se olika ut. "Lottar" man fram vilken siffra som ska sitta var, jag tänkte så att nån inte blir likadan som den andra.
    Vill kunna att det ska bli en 1, 2 och 3:a.

• tonårsmorsa

Ett alternativ är att du sätter ut numren olika på alla brickor, men har samma svarsalternativ till samma nr, då blir raderna olika även om alla kryssar i vid samma tillfällen.

Ett annat alternativ är att göra alla brickor lika, men skriva lite mer udda "frågor". Då är inte risken lika stor att alla kryssar i samma hela tiden. (hoppas du förstår)

Sen är det sällan så att alla är lika uppmärksamma och kryssar i hela tiden, men just alternative som "någon inleder ett tal med..." är ju ganska lätt att alla kryssar.

• DanKat

Det är nog inte så stor risk ändå. Jag tror inte man märker om nån som sitter några platser bort råkar tappa sin servett eller rapa t.ex.

• camric

Vi hade bröllopsbingo i vårt festhäfte. det var mycket uppskattat.
    Vi hade 5x5 rutor
    Det blev mycket att skriva så jag tar en bild och lägger in på min blogg så kan ni kolla på den där.

Min blogg:

bymillan.bloggagratis.se/

Vi hade ett litet pris oxå till den som fick bingo först.
    Lycka till!

• Emmeli o Markus

camric skrev 2008-12-05 16:09:24 följande:
    Vi hade bröllopsbingo i vårt festhäfte. det var mycket uppskattat. Vi hade 5x5 rutorDet blev mycket att skriva så jag tar en bild och lägger in på min blogg så kan ni kolla på den där.Min blogg:bymillan.bloggagratis.se/Vi hade ett litet pris oxå till den som fick bingo först.Lycka till!

Åhh va roligt! Jag vill härmas med er.
    Vi har dock inga pappor i liver och bröllopsfesten blir barnfri så 2 rutor lär ändras

• camric

Ja gör det det var många som tyckte det var kul! Ja det finns ju mycket ni kan hitta på istället till de 2 rutorna!! Hoppas det går bra för er med allt!! Lycka till!

• Emmeli o Markus

camric skrev 2009-01-09 23:05:14 följande:
    Ja gör det det var många som tyckte det var kul! Ja det finns ju mycket ni kan hitta på istället till de 2 rutorna!! Hoppas det går bra för er med allt!! Lycka till!

TACK

Svar på tråden Bröllopsbingo??