• älskarlivet

    Det där med barn..

    Vi kommer bara låta mina syskonbarn vara med under festen. Däremot om någon verkligen inte kan hitta barnvakt, men gärna vill komma så kommer vi göra undantag. Men tänk om de som då hittat barnvakt blir sura på det?

    Jag har två kompisar (känner båda i paret), som har en son som kommer vara 1,5 år till sommaren. De har verkligen ingen som kan passa barnet, men vill väldigt gärna komma.. Det var då vi började fundera över dilemmat

    Samtidigt kan vi inte ha alla barn där för då kan vi inte bjuda lika många kompisar etc..

  • Svar på tråden Det där med barn..
  • älskarlivet

    Tack för ditt svar!
    Vi kommer inte skriva någonstans att det är ok att ta med barn om de inte hittar barnvakt, men om någon frågar kan vi tänka oss att göra undantag, om nu kompisen/släktingen så gärna vill vara med vid vårt bröllop..


    zeddy skrev 2008-11-24 14:06:01 följande:
    Det har vi också funderat på.. Har också en kompis som har 2 barn och alla som brukar vara barnvakt åt dem är bjudna på bröllopet..Så vi ska nog göra så att kan de verkligen inte hitta barnvakt så får barnen komma iaf, vi vill ju gärna att barnens föräldrar kommer! Jag har inga barn själv, men jag skulle tro att föräldrar tycker att det är skönt att komma iväg utan barnen. Så jag tror inte att de andra blir sura!Och det är ER dag!!
  • älskarlivet

    Jo, vi kommer sköta det hemligt så klart. Vi vet att de inte kan få barnvakt, medan jag vet att mina kusiner kan få det..

    En till präst skrev 2008-11-24 14:17:50 följande:


    Beror alldeles på hur era vänner är, men många föräldrar kommer inte ens försöka fixa barnvakt om de vet att det finns en öppning för att de kan ta med sig barnen. Ska ni göra skillnad mellan den här familjen som faktiskt inte KAN få barnvakt och alla andra bör ni nog sköta det hur hemligt som helst.Många föräldrar tycker det är helt ok att ha barnvakt och tycker för egen del att det är kul att få gå på vuxenfest.Andra föräldrar ser sina barn som en förlängning av den egna kroppen och blir förolämpade av tanken på att de inte skulle få följa med överallt.
  • älskarlivet

    Fast jag skulle själv aldrig vilja lämna mitt barn till någon barnvakt som jag inte känner, så därför tänker jag inte leta upp sådana nummer heller..


    Lovecats skrev 2008-11-24 14:38:01 följande:
    En kompis hävdar att det finns proffessionella barnvakter att hyra. Någon som känner till något dylikt företag? I så fall kan man ju inkludera ett par nummer i inbjudan tillsammans med övrig info.
Svar på tråden Det där med barn..