• 27juni2009

    vem tar emot vad?

    Vårt bröllop har upplägget med att VI bjuder in. våra föräldrar bekostar en del, (då mest mina av olika orsaker)
    Men hur gör man med anmälningar t bröllopet o ev allergie?
    Hur gör man m önskelistan, tycker de känns fel o själv sitta o säga att ja så önskar vi en sån elelr en sån eller.... ja ni vet, givetvis kommer d eju bara upp om någon frågar, MEN de gör väl många antar jag....
    Spex o tal anmäls ju till toastmasters, kan de även stå för info om ev önskelista? så att brudparet kan hänvisa t toastpar om gästen undrar över presnt tips?

  • Svar på tråden vem tar emot vad?
  • lillP

    fråga om de era toastmaster vill hjälpa er med de uppgifterna. Våra toastmaster tog emot osa åt oss. Tyckte det var bra att någon annan gjorde, kändes som risken för att folk inte osa minimerar. Eller rättare sagt att gästerna inte osa "ordentligt" utan säger nåt i stil med; men det är väl klart att vi kommer

    Oj, vad rörigt det blev. Hoppas du förstår iaf

  • hgav

    Vi skapade en hotmailadress för OSA- så alla svarade via e-mail till oss. Skapade även en hotmailadress dit alla anmälningar för tal och spex skulle skickas. Vår toastmaster fick de inloggningsuppgifterna och skötte det.
    det finn sju några "gamlingar" som inte har access till e-mail, men osa för dem kom via någon annan släkting. Fungerade jättebra och blev inte heller särskilt svårt att administrera.

  • Ore

    Våra föräldrar tog emot OSA.

    Vi skrev och formulerade inbjudningarna, så att vi skrev våra namn under, och även våra föräldrars namn eftersom vi ansåg att är de med och betalar så är de med och bjuder in.

    Önskelista hade vi i en butik, och vi hade också några andra grejer vi önskade oss. De som tog emot OSA visste det.

  • 27juni2009

    puffar upp min fråga lite

  • Villesmamma

    Svärmor tar emot våra anmälningar och Toastmaster tar emot tal/spex.
    Vi kommer att skriva att vi enbart önskar oss pengar till resan.
    Men ni kan gärna skriva att önske lista finns hos Erik på tele ..... eller tex affären Duka.
    Gästerna vill gärna ge något ni önskar er!

  • Ouno
    Villesmamma skrev 2008-11-28 17:33:33 följande:
    Svärmor tar emot våra anmälningar och Toastmaster tar emot tal/spex.Vi kommer att skriva att vi enbart önskar oss pengar till resan. Men ni kan gärna skriva att önske lista finns hos Erik på tele ..... eller tex affären Duka.Gästerna vill gärna ge något ni önskar er!
    Hej!
    Skriver ni i inbjudan att ni önskar er pengar till en resa? Jag har funderat på det hur jag ska göra, eftersom det är det enda vi önskar oss. Skriver ni även vem som är toastmaster i inbjudan? Annars kan dem ju fråga när dem ringer och anmäler sig?
    Mycket funderingar...
  • Höstbrud-07

    Vi skrev inbjudan och skrev under med våra namn och våra föräldrars. Båda föräldraparen stod som värdpar och tog alltså emot OSA. De svarade också på frågor om önskelista (vilket vi dock inte behövde skriva ut utan det blev ju naturligt att de tillfrågades, så man behöver inte skriva något om vad man önskar sig, oavsett vad det är - folk frågar). Toastmasters angavs i infobladet, att man skulle vända sig till dem gällande tal mm.

  • Emmeli o Markus

     


    hgav skrev 2008-11-26 13:29:59 följande:
    Vi skapade en hotmailadress för OSA- så alla svarade via e-mail till oss. Skapade även en hotmailadress dit alla anmälningar för tal och spex skulle skickas. Vår toastmaster fick de inloggningsuppgifterna och skötte det.det finn sju några "gamlingar" som inte har access till e-mail, men osa för dem kom via någon annan släkting. Fungerade jättebra och blev inte heller särskilt svårt att administrera.

    Va SMART!! Får vi härmas?!


    Längtar efter vår stora Dag:)
Svar på tråden vem tar emot vad?