Inlägg från: endless love |Visa alla inlägg
  • endless love

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Tänkte hoppa på den här tråden om det är ok för er alla!
    Bor visserligen i Stockholm men det kommer att bli bröllop i Uppsala 2009-09-19. Har dock lite funderingar på lokaler när det kommer till Uppsala. Finns det någon som vet något bra ställe för ca 40-60 personer? Känner att det är helt utanför mitt område.

• endless love

Kaplansgården? har aldrig hört talas om den var kan jag hitta den? sorry, men det är hetlt kört för mig på den fronten.(noll koll) kul att höra att det finns fler som inte ska ha över 100 gäster, kände ett tag att det var typ bara jag som skulle landa på ca 50:talet gäster.

• endless love

Mörk Ängel skrev 2008-12-03 13:10:20 följande:

Jag tror att Snerikes nation går att ha fest på. Jag har sett en bröllopsfest där.Jag tycker att Snerikes är vackert så är du intresserad så kan du ju ringa till dem.www.snerikes.se/index.phpSå ser det ut.endless love skrev 2008-12-02 16:56:07 följande:
    Toppen! ska kolla på det!
    Fler alternativ är vart välkomna också.
  • endless love

mia 8
    Tusen tack! vad snabba svar!!
    Super glad, nu fick jag mycket att göra helt plötsligt. Skönt att det lossar när man kört fast lite

• endless love

mia 8
    Jag var inne och hälsade på din sida i går!
    Såg att du hittat en sömmerska till din klänning. Håller hon till i Uppsala?
    Kommer att sy upp min klänning, då jag designat den själv men kommer inte att ha tid att sy upp den. Allt är så dyrt och om det är så att jag kan spara några slantar genom att låta den sys upp i Uppsala så är ju det välkommet om man säger så.

• endless love

Verkar super intressant ska kolla upp den butiken idag jag också (Askungen)

• endless love

Japp. Då var Eklundshof bokad! Det kommer att bli toppen... Tack för alla tips det har varigt så kul att kolla runt för att se på alla olika förslag. Tack!!!

• endless love

Igia!
    Den klänning som tog mig med storm var helt klart den vita som är brevid den röda. Helt otroligt vacker, med sitt släta och romantiska den var helt fantastisk. Har gått på Tillskärarakademin här i stockholm och jag skulle helt klart drömma om att skapa något så vackert. Examen klänningen gjorde jag åt min väninna som gifte sig förra hösten..

• endless love

Tjejer! Är det någon som vet vart man kan få tag på häst och vagn i Uppsala? Hittar en annons på blocket: Anettes & Asbjörns Klövvård är det någon som har någon koll på vad det kan vara för något..

• endless love

mammatill2, Tack för ett tappert försök.. Ska kolla vidare...

• endless love

Här har vi ännu en med duknings problem,
    känner att det är super viktigt för mig att det blir en snygg dukning.
    Jag har ansvar för att duka upp vårat nyårsbord och resultatet är jag super nöjd med!
    Men när det kommer till våra färger och till något så viktigt så tar det bara stopp i knoppen på mig, inget känns helt ok.. Förstår allas panik helt och hållet, phuu..

• endless love

F A M E
    Ringen var jätte fin!
    Härligt att känna att man hittat "den rätta"

• endless love

God Jul på er alla!
    Hoppas att alla hade en helt fantastisk dag igår!

Hej hej, till alla nya som hittat hit!

• endless love

Hej alla nya som hittat hit!
    Oj vad mycket jag hade att läsa i kapp..
    Men nu så,
    Röd Gerbera - Känner mig nästan lite nervös för dig hur ska det då gå när det blir dax för mig!
    Hihihi,, Hur som: SUPER GRATTIS!!
    Innan du hoppar på alla trådar om gifta par, (hihi) måste du låta alla oss nyfikna här på tråden få veta hur det gått..

F A M E
    Det är bara en fråga du kan ställa din mor tycker jag och det är: Vem är det som gifter sig?
    Och att hennes lilla dotter har nu lärt sig att knyta skorna, cyckla, läsa läxor, mm med henne vid din sida.
    Och att du önskar ha henne just så nu oxå vid din sida, för du kommer att behöva det, och vill det, men det är fortfarande du som ska bli någons fru. Det här ska ju vara det "sista" som hon ska stötta dig och hjälpa dig med.. om du förstår vad jag menar (Och det är ju lite först då som du är helt fri.)
    Det är klart att du ska få vara dig själv på din dag!!

• endless love

Bra där tjejen!
    En vilja av emalj det är inte helt fel det...

• endless love

Jag fick mitt efterlängtade Sats kort i Julklapp.
    Så nu ska alla extra kilon av!
    Jag har en anläggning i närheten av mitt hem så med två minuters uppvärmnings promenad så är vi framme och väl på plats väntar barn passningen...
    Kan inte bli så mycket bättre känner jag.
    2009 nu kör vi!!

Är helt uppe i varv av att ha min m2b hemma över jul och nyår!
    Känns helt galet bra att kunna få så mycket ny energi av att bara ha hans varma famn om kring mig..
    Han överaskade mig med att ha med sig en bukett som hållt sig hela vägen från Equador, för att se om jag gillade den.
    Gilla var bara förnamnet, jag älskade den!
    (Buketten som jag har i mitt galleri är snar lik.)
    Vi har nu kommit en bra bit på väg med all planering då vi kunnat bolla allt som varigt svårt att ta via webcam och över telefon..
    Min m2b hade även med sig massa vacker musik som vi dansat igenom och sorterat upp hur vi vill ha det.
    Så nu är sex timmar musik klar.
    Phuu, det var otroligt roligt men svettigt att dansa igenom all den musiken. (mycket salsa)
    Dukningen är nu oxå spikad, och vi har nu pysslat oss fram till hur våra inbjudnings kort kommer att se ut.
    Det blev färgen Korall som grund, och Guld band virat runt om. Ska se om jag lyckas ladda upp bilder på dom.
    Även festprogramet har vi fin slipat med sånger och tack dikt till våra gäster som vi själva påtat ihopp.
    Det var super kul och väldigt personligt!
    Ett tipps som jag varmt rekomenderar istället för att ta något förtryckt.

GOTT NYTT ÅR!!!

• endless love

Vad jag har hört så går det mästa nu förtiden om det är ok med prästen. Vi kommer att ha helt annan musik rakt igenom än de vanliga låtarna.
    Det var inga problem alls när vi hörde oss för med vår Präst. Men man ska komma ihåg att det är en gudstjänst, så det ska ju gå i kyrkoanda om du förstår vad jag menar :)

• endless love

Vi har även två psalmer oxå.
    Värt att nämna:)

• endless love

Det var ett par sidor att läsa ikapp!!

Vi ska också köra med barn bord under middagen. Filmhörna och enkelt pyssel ex: pärlor, pappersvikning, spel, lego mm kommer att finnas i rummet intill med vår erfarna barnvakt :)

Är det någon som ska gå på den nya mässan: Factory Nacka Strand den 24-25januari?

• endless love

Sobeit
    strongt av dig att fixa hår och make själv...

Skulle aldrig våga själv

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2