Inlägg från: FruLindberg09 |Visa alla inlägg
  • FruLindberg09

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Har smygit in o kikat i eran tråd några gånger

Även jag ska gifta mig 09, närmare bestämt 23 maj 16.45

Blir stressad när jag märker hur mycket ni hunnit med, finns dock inte lika mycket bridezilla i mig som i er här men det ska nog gå bra ändå.

Kul att läsa o få inspiration.

På lördag är det ju en bröllopsmässa i fyrispark, men det där har ni säkert koll på

• FruLindberg09
    Vargtassa skrev 2008-12-29 19:27:35 följande:
    Stopp! Vänta! Vad! Bröllopsmässa i fyris park.. Hade ingen aning.. Någon som vet något?? Är den lika liten som den som var i Vasa salen?? Inträde?
    Tror det va 50 kr, har man UNT kort får man gå in 2 för 50 kr. En vän till mig ska vara hårmodell för frisörerna (som ligger på stora torget) jag ska länka vänta lite bara...
  • FruLindberg09

nä men nej nu blev det ju helknasigt
    ska se om jag hittar på den.

• FruLindberg09

Låter som oss ju börjar känna mig lite stressad, men ska ta tag i ALLT efter nyår.

Mois81 skrev 2008-12-29 22:25:08 följande:
    Hej hej ! Här har ni en till Uppsalabrud. Om allt går som det ska så gifter vi oss i Dalby kyrka den 1/8- 09 Bröllopsfesten kommer att gå av stapeln på Hammarskogs herrgård. Skall ärligt säga att jag börjar bli lite stressad nu, min blivande man e super lugn. Medans jag anser att vi har tok mycket att stå i. Vi har inga kläder, ingen toastm, inget värdpar, ingen frisör, ingen som sminkar, ingen fotograf... Inbjudningarna hur de skall se ut är klara, samt vilka som skall bjudas in. Vi kommer ha ett ganska litet bröllop med ca 45 gäster.Någon som har tips på vart man kan få bra service gällande bröllopskläder ( vi kommer att med stor sannolikhet att hyra) Någon bra fotograf som inte kostar skjortan och tips på någon frisör som e duktig! I övrigt vill jag önska er alla Ett Gott Nytt År! År 2009 är vårat år!!
  • FruLindberg09

ABSOLUT klart bäst att börja planeringen i tid!
    Vi hade tänkt att ha ett litet bröllop först, men nu har det blivit till något större vilket ställt till det lite.

Hade först tänkt ha festen hemma i tädgården, partytält typ.
    Nu känns det som vi skulle behöva ett jätte stort partytält vilket är riktigt dyrt.
    Som sagt jag hade behövt nån som organiserade åt mig
    Nu är vi desperat ute efter lokal. Känner på mig att det kommer lösa sig. Får bli ett partytält i värsta fall.

En frisör har jag iallfal fått tag på skönt!

• FruLindberg09
    Igia skrev 2009-01-07 13:14:00 följande:
    TinaDu har ju Hefa brud och fest oxå på Gamla Uppsalagatan. Vet inte om de har till herrar men de borde nästan ha det tycker man.
    De har till herrar med. Ska själv dit o kolla eftersom det va bra priser.
  • FruLindberg09
    Sommarliv skrev 2009-01-09 23:02:23 följande:
    Så nu kommer vi några steg fram med planeringen.. Lokalen är bokad..
    Skönt! var ska ni vara?

jag måste vara dummast i hela världen som inte började med lokal, men nödlösningen är ju partytält i trädgården.
    Har dock en riktigt grym plats på g nu, ska bara få lite prisuppgifter.
  • FruLindberg09
    Sommarliv skrev 2009-01-09 23:20:23 följande:
    Det är lite hemligt.. just nu... jag var lite nervös över att lokalen var bokad..
    Jag förstår

Skönt att den va ledig!!!
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2