• lottis77

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Maja21 skrev 2008-12-25 18:30:36 följande:
    God jul till alla!Efter några juldagar nu med bland annat sambons släkt har det kommit en mängd frågor om det kommande bröllopet, planering etc.Jag undrar ifall någon av er har haft erfarenhet av att "parera" er blivande svärmor? Min svärmor vill gärna att bröllopet ska bli så billigt som möjligt. Jag och min sambo jobbar väldigt mycket och har inte tid, lust eller möjlighet att göra allting själva. Dessutom är vi inte så pyssliga av oss tyvärr. Min svärmor däremot vill mer eller mindre att vi ska hyra en jättebillig lokal, fixa allt själva och dessutom att vi ska laga all mat själva hemma. Ingen dum idé förvisso, men inte riktigt vad vi tänkt oss... Vi är ju lite sugna på Vasasalen och kanske Lenas kök. Vid något tillfälle sagt lite ifrån, men tjatet om hur dyrt det kommer att bli slutar liksom inte.Ah! Vore skönt att höra ifall någon av er har liknande erfarenheter och hur ni agerat? Till saken hör att min sambo inte riktigt är så "mammastyrd" som detta inlägg kanske låter ;)!
    Suck! Säg: "Tack, men nu pratar vi om något annat." Och så ler du. Så gör jag.
  • lottis77

Tycker båda klänningarna är fina och i samma stil. Är det någon av dem som du tycker sitter extra bra på? Den som ser finast ut på bild behöver ju inte vara den som sitter bäst. Bara av det man ser på bilden tycker jag nog 1.an är finast. Lycka till!

• lottis77

Vad får ni betala för hår och smink inkl provuppsättning och provsminkning? Har bokat min frisör men det kostar ca 3000 kr och sen tillkommer några hundralappar för smink och då måste jag ändå ta med eget smink. Hon sminkar tydligen inte så ofta så hon har bara ögonskuggor. Vet hur jag är, kommer köpa massor med nytt dyrt hållbart smink. Känns sådär och det kommer bli väldigt dyrt... Nu funderar jag på alternativ. Någon som har nåt bra tips?!

• lottis77

Gick förbi där häromdagen, det var då jag kände att min frisör inte känns så prisvärd, även om jag tycker hon är både duktig och trevlig. Vet dock ingen som har gjort sin bruduppsättning och sminkning där, på CM,skulle så gärna vilja höra från någon som har erfarenhet av dem. Jag har gjort en vanlig sminkning där, men en brudsminkning och håruppsättning är ju inte riktigt samma sak...

• lottis77
    monkay skrev 2009-02-17 13:28:01 följande:
    Mm, håller med dig om att man vill ha rekomendationer. Jag har en bekant som gjorde sin brudmake och hår där i somras och hon blev riktig fin... så därför vågade jag boka
    Åh, det var skönt att höra!
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2