Uppsalabrudar 2009 - del 2
Hej alla uppsalabrudar
Vi ska gifta oss i Gamla Uppsala kyrka 8 aug i år. Kommer ha festen i Vasasalen (som fler i den här tråden har jag läst :)).
Hänger på och följer era bröllopsplaner.
Hej alla uppsalabrudar
Vi ska gifta oss i Gamla Uppsala kyrka 8 aug i år. Kommer ha festen i Vasasalen (som fler i den här tråden har jag läst :)).
Hänger på och följer era bröllopsplaner.
Igia: Jag gillar också nr 2 bäst men båda är jättefina.
Greta 1980: Jag vill jättegärna byta idéer och funderingar. Såg att ni troligtvis kommer ta maten från Cajsas kök. Det lutar åt Cajsas för oss också. Ska dit på provsmakning 2 feb. Skulle gärna ta Kingstreet men det kändes lite för dyrt.
Är det någon som har tips på solist till kyrkan. Vi vill helst ha en manlig och de verkar inte vara så lätta att hitta.
20090822: Vad roligt att Kingstreet verkar bra. Var inne på samma idé med borden. Har en kompis som var på bröllop i Vasasalen och tyckte precis som du att det inte gick att prata med så många.
Timba: Vasasalen är lokalen i ena flygeln av slottet. Vi var först inne på att ha både vigsel och fest inne i stan därför valde vi Vasasalen. När vi hade funderat lite kom vi på att vi ville ha en kyrka som låg lite mer på landet och då blev det g:a u-sala för den är fin och min sambos föräldrar är gifta där. Har hört talas om Kaplansgården men vet inte alls hur den ser ut.
Vi kommer ha jämtländsk brudmarsch in och änglagårdstemat ut (vanlig men fin och ffa glad).
Jag tycker att 165 kr/pers låter som ett bra pris för buffé.
Ni som har bokat solist till kyrkan: är det någon som har tips?
Frisör 73: vad skulle du säga är ett rimligt pris för konsultation/provuppsättning och håruppsättning som inte är alltför komplicerad?
Jag fick tips här på BT om en fotograf som heter Kajsa Fagerström, så vi har bokat henne. När vi bokade tog hon 4000 kr för en halvdag inkl vigsel och utanför kyrkan efteråt. Gillar hennes bilder jättemkt.