• Timba

Uppsalabrudar 2009 - del 2

F A M E skrev 2009-01-16 12:12:02 följande:

Ni som har småbarn här, hur kommer ni att göra med dem under middagen? Vi har en fundering på vem som ska få "ta hand om" dem under denna tidpunkt.Någon som har tänkt något i dessa banor.Har bara bröder och tyvärr ingen syster. Vi funderade på att ev ha ett barnbord men då måste ju någon vuxen sitta med där, vem ska man välja då???
    Vi har valt en middag och fest utan barn pga platsbrist i lokalen plus att jag inte vill ha med barn då det är alkohol. En väninnas barn (tonåring) hämtar våra barn efter kyrkan, vi betalar givetvis henne. Jag tror helt säkert att du kan hitta "barnvakter" även till middagen, allt kan köpas ! Kanske en dagisfröken (om ni har egna barn på dagis) eller någon ungdom i bekantskapskretsen som vill tjäna pengar? Eller varför inte annonsera eller sätta upp en lapp på ILU? Som sagt; allt kan köpas
  • Timba

mia8. Vigseln tar ca 45 min, sedan ska gästerna ta sig till festlokalen och mingla lite. Jag tror att middagen för eran del kanske kan börja 17.30, om de inte ska åka till lokalen. Middagen kanske slutar 20.30-21. tror att man ska dra ner på mingeltid och dötid av alla slag, lätt att folk blir trötta. hur räknar du?

• Timba

u och s 2009: Vad är vasasalen för lokal? Hur kommer det sig att ni inte väljer Kaplansgården? *Nyfiken

• Timba

u och s 2009: Tack för svaret! Blev så nyfiken- har aldrig hört talas om Vasasalen (och ska själv gifta mig i gamlis). Vad kostar det att hyra den lokalen och hur många gäster ryms där?

• Timba

Greta 1980: 15.000:-!? GAAHH. En sådan gastronomisk summa skulle jag inte komma på tanken att lägga på en lokal. Dios mio. Men det var roligt att höra vad den kostade. 15.000 *mummel

• Timba

Vi ska ha Kaplan. 3.000:- för fredag e.m till sö mitt på dagen, passar vår budget bra.

• Timba
    Tina79 skrev 2009-01-22 08:45:09 följande:
    Finns det bilder på Kaplansgården någonstans? Adress?Tack på förhand!
    Adress: Groaplan (G:a Uppsala) tel. 018-32 70 84

Vet ej exakt hur många gäster men tror det rör sig om ca 70. Stort kök med diskmaskin, kyl, jättefin trädgård, öppen spis inne i festlokalen. Stadsbussar. Finns flera trådar här om Kaplansgården.
  • Timba

Apropå skor. Vill tipsa er att wedins på gränby har halva rea-priset på alla skor och att de har flera vita "finskor".

Sedan vet jag att det finns två guldskor till salu i uppsala under köp- ovh säljannonserna

• Timba
    angelaa skrev 2009-01-26 09:59:11 följande:
    Är det någon som kan hjälpa mig jag hittar inga bra mallar och bilder för att göra vigselprogram
    jag håller på i indesign, ett program som är avsett för såna saker. är nybörjare själv så jag kan inte hjälpa dig mer än att säga att det är ett proffsprogram som är busenkelt enl. kunniga.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2