• 090224 1

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Hej hopp..
    Håller på att leta efter en bra lokal..det är inte lätt..
    Vi vill ha en lokal där man kan fixa allt själv o det verkar inte finnas så många sånna..
    så snälla..har ni några bra tips??
    Känns som jag vill få den biten klar snart..
    Kramar :)

• 090224 1

Hej hopp..

Tack för tipsen..
    Vi ska gifta oss i Danmarks kyrka och bygdegården där va redan bokad..kaplansgården va redan bokad.. :( man vill ju inte att den ska ligga för långt bort från kyrkan..fast viktigast är ju att den känns lite mysig så där..
    ni vet..ingen tråkig o stel "industrilokal" med massa asfalt o bilar utanför.. :)
    men men..jag letar vidare..
    Ha det så bra alla lyckliga "brudar" :D
    Kram

• 090224 1

Hej igen..
    kom precis på en sak..
    är det nån som har nåt tips på trubadurer alt band..som inte är tokdyra :)

• 090224 1

Hej hopp :)

Är det nån som har nåt tips på en bra fotograf..våran va redan bokad :(
    Skulle va kul att ha nån som kan vara med ett tag efter bröllopet..
    Ha det så bra
    Kram kram

• 090224 1

Tack för tipset... :)
    Ska kolla med den där Bo Pärletun..
    Kram

• 090224 1

F A M E skrev 2009-01-26 23:23:42 följande:

Jaha nu verkar de som att vi har en fotografen på gång, ska dit och prata lite på onsdag. Ska ringa våran kantor och höra om han är med på de låtar vi har valt så vidare vi fixar noterna åt honom.Börjar känna mig lite stressad angående klänningen jag vill ha. Den har gått upp i pris ordentligt nu. *suck* min otur där då. Ska försöka komma iväg dit senast nästa vecka/helg så att den kan stryckas någon gång.Har ev hittat min tiara super snygg ska lägga upp en bild lite senare i veckan. Samt så måste vi får rumpan ur stolen och titta på ringarna. Sambons klädern är så där färdiga vi har hittat ett snyggt koncept. Frågan är bara vart ifrån man kan hyra dem, någon som vet?Nej nu måste jag gå och sova jobbar i morgon bitti.
    Kolla med Hefa brud & fest i uppsala..där kan man hyra herrkläderna..o dom är inte så dyra heller..
    dom är jätte trevliga där..jag har precis hittat min drömklänning hos dom :)
    Lycka till
    Kram
  • 090224 1

Greta 1980 skrev 2009-01-27 18:20:41 följande:

Har nog sålt min klänning Men var inte helt nöjd med den...Nu är det bara att söka vidare.Så, svårt. Vet inte alls vad jag vill ha...Kanske ska ta en tur till mässan i helgen i Stockholm?Någon som vet om man kan hyra klänning på Bröllopsgården i Vittinge?Eller säljer hon bara?Vet att man kan hyra till män där iallafall
    Hej hej..
    Jag va ut till bröllopsgården för nån vecka sen bara..en del klänningar gick att hyra och en del bara att köpa..tyckte kanske inte att hon hade så jättemycket..men hon va väldigt trevlig och hjälpsam..
    ett annat tips är att kolla hos Hefa Brud & Fest..där fanns det massor..både att hyra och köpa..har precis hittat min drömklänning där.. :)
    dom var väldigt trevliga o kunniga..dom har även allt man kan behöva i herrkläder..som går att hyra till ett väldigt bra pris..
    Lycka till :)
    Kram
  • 090224 1

Hej hopp..
    Är det nån som har ett bra tips på några bra låtar att ha som in och utmarsch..
    kan man välja vilken låt som helst?
    sen nåt att spela i kyrkan? ..blir så tråkigt med nån psalm som ingen kommer att känna igen :)
    kram kram

• 090224 1

u och s 2009 skrev 2009-01-30 10:55:25 följande:

Vi kommer ha jämtländsk brudmarsch in och änglagårdstemat ut (vanlig men fin och ffa glad).Jag tycker att 165 kr/pers låter som ett bra pris för buffé.Ni som har bokat solist till kyrkan: är det någon som har tips?Frisör 73: vad skulle du säga är ett rimligt pris för konsultation/provuppsättning och håruppsättning som inte är alltför komplicerad? Jag fick tips här på BT om en fotograf som heter Kajsa Fagerström, så vi har bokat henne. När vi bokade tog hon 4000 kr för en halvdag inkl vigsel och utanför kyrkan efteråt. Gillar hennes bilder jättemkt.
    Hej hej...
    Dom brudar som jag har gjort har kostat lite olika beroende på vilken tid det tar..men säg från 2500:- och uppåt..men då har jag även hjälpt till med smink och så har dom bytt om och gjort allt hos mig..så då brukar det ta minst 3 tim ;)
    ska du ha nåt enkelt som inte tar så lång tid och dessutom byta om o så hemma så blir det inte lika mycket så klart..men närmare 2000:- får man räkna med..(i alla fall hos mig) det tar ju ändå lite tid..
    jag brukar inte göra provuppsättning..om inte kunden absolut vill det förstås..och är det så så ingår det och konsultation självklart i priset :)
    Lycka till..
  • 090224 1

Hej hopp..
    Nu är det äntligen klart med lokalen :)
    Så himla skönt..har krånglat i över en månad nu..
    29/8 blir det..spännande..
    ska sätta mig kolla över inbjudningslistan nu.
    Det är svårt tycker jag..vart man ska dra gränsen liksom.
    Håller även på att klura på hur inbjudningskorten ska se ut..
    så är det nån som har tips...hör gärna av er :)
    Kram kram

• 090224 1

Åh..dom ser jättefina ut..
    man kan verkligen fixa massa fint själv :)
    gäller bara att klura o tänka ut nåt bra..
    Lycka till ;)
    Kram

Greta 1980 skrev 2009-02-09 10:51:22 följande:

Vårt inbjudningskort finns i mitt galleri om du vill kika hur vi gjorde.Lycka till!
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2