• Greta 1980

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Vi kommer oxå att köra brunch dagen efter. Kul att knyta upp dagen efter med dem som vill komma då, och som sagt så kan alla nyktra till lite innan hemfärd. (Vi kommer nog även att öppna presenterna då.)
    Mina svärföräldrar kommer att hålla i brunchen hemma hos dem.

mia8: I beräkning för middag och fest, så har jag samma tider som Sobeit ungefär. Tror att det kan vara lagom. (Dock är vår vigsel ca 20minuter)

Vargtassa: Allt lycka till som går! Och kom ihåg att njuta av er dag!

Midsommarbrud09; Vi kommer oxå att köra hotell, även fast vi har nära. Just för att få lite lyx, på VÅR dag! Och en hotellfrukost såklart!

• Greta 1980

u och s 2009 - VÄLKOMMEN!

Vi ska oxå ha festen i Vasasalen, (och gifta oss i Vasaborgen), så då kan vi flörta lite extra med idéer!

• Greta 1980

Igia: Jag gillar nr 2, men det är ju mest för att det är min stil Svårt att tipsa för man klär ju bäst i det man trivs i!

• Greta 1980

Timba: Vasasalen kostar ca 15000:- att hyra. Tror den rymmer 120personer, (kan ha fel där).
    I priset ingår stolar, bord samt lokalen
    Vasaborgen där man kan gifta sig kostar 5000:- att hyra.
    Vi valde dessa lokaler för att vi vill ha något annorlunda.

• Greta 1980

Timba; Vet att det lät saftigt men... Man får otrolig hjälp av Ilan som sköter lokalen. Lite som en bröllopsplanerare. Han kommer med tips och idéer och har gjort massor av bröllop! Så efter ett par samtal och möten med honom så upplevde vi det nästa som billigt. (Nästan )
    Vi har helt enkelt försökt sparat in på annat.

• Greta 1980

Alla är vi olika och har olika idéer och tankar om vad vi prioriterar. Och det är väl tur, annars skulle det blir svårt att boka lokaler och kyrka!
    Kram på er alla uppsalabrudar!

• Greta 1980

Jag kan tipsa om Vasasalen, kolla in vår separata tråd som heter just "Vasasalen Uppsala"

• Greta 1980

Vi tog 090606, ingen anldening mer än att det nu blir en anledning att fira denna dag!

• Greta 1980

Vi har bokat en bra fotograf.
    5000:- och då videofilmar han samt fotar hela dagen och kvällen.
    från 0900 på morgonen till festens slut.
    En kille som gjort en del filmer samt reklamfilmer.
    Googla på Bo Pärletun så hittar du honom.
    Tyckte det var ett superpris för då har han två kameror av hög kvalitet så vi både får en film och massa kort.

Lycka till!

• Greta 1980

Jag vet, det är så svårt!
    In- & ut sångerna tycker jag är svårast.
    Har nu en bra låt när vi går in, men ut är fortfarande inte löst.
    Någon som har en bra låt för utgången med sång?
    Vi har 3 män som skall sjunga och vill ha en låt som passar för mansröster, så ej endast instrumental alltså

• Greta 1980

angelaa: Gå in på Calligraphens hemsida, dem har bra mallar man kan använda.

• Greta 1980

Ni kollar väl på Bonde söker fru bröllopet - och får lite inspiration?

• Greta 1980

Har nog sålt min klänning
    Men var inte helt nöjd med den...
    Nu är det bara att söka vidare.
    Så, svårt. Vet inte alls vad jag vill ha...
    Kanske ska ta en tur till mässan i helgen i Stockholm?

Någon som vet om man kan hyra klänning på Bröllopsgården i Vittinge?
    Eller säljer hon bara?
    Vet att man kan hyra till män där iallafall

• Greta 1980

Vi kommer att köra Ronja Rövardotter sången som ingångsmarsch. Det tror jag kommer bli läckert!
    Utgängsmusik är inte klart, vi funderar mycket där...
    Har hyrt in en manskör ifrån en av nationerna i Uppsala, dem har bra priser. Så vi vill även ha utgångsmusik som passar för män att sjunga.
    Tips mottages tacksam!

• Greta 1980

miwa:
    Vi har bokat en bra fotograf.
    5000:- och då videofilmar han samt fotar hela dagen och kvällen.
    från 0900 på morgonen till festens slut.
    En kille som gjort en del filmer samt reklamfilmer.
    Googla på Bo Pärletun så hittar du honom.
    Tyckte det var ett superpris för då har han två kameror av hög kvalitet så vi både får en film och massa kort.

Lycka till!

• Greta 1980

DIn klänning var superfin!
    Men förstår att du grubblar...
    Lycka till i ditt beslut!

• Greta 1980

Jättesnyggt! Du är så pysslig och duktig! Önskar jag hade lite av din energi..
    Men vi ska faktiskt prova m2B kläder nu på tisdag och möte med prästen på torsdag så lite rullar det på.
    Sedan åker vi på semester i två veckor from fredag. Ska bli skönt att rensa hjärnan från lite bröllopsplanerande.
    Eller så blir det mer?! Nu har vi ju tid att prata och dissktuera
    Vi får se. Ska bli skönt att bara umgås med sambo.

Sobeit skrev 2009-02-09 10:12:47 följande:
    Igår gjorde jag ett försök med servettringarna i trä. Och det blev riktigt bra. Lagom söta liksom. Samma tema som inbjudningen. Bild finns i galleriet för den som vill kika. Och snabbt gick det att öra det med.
  • Greta 1980

Vårt inbjudningskort finns i mitt galleri om du vill kika hur vi gjorde.

Lycka till!

frisören73 skrev 2009-02-09 09:40:15 följande:
    Hej hopp..Nu är det äntligen klart med lokalen :)Så himla skönt..har krånglat i över en månad nu..29/8 blir det..spännande..ska sätta mig kolla över inbjudningslistan nu.Det är svårt tycker jag..vart man ska dra gränsen liksom.Håller även på att klura på hur inbjudningskorten ska se ut..så är det nån som har tips...hör gärna av er :)Kram kram
  • Greta 1980

Mäster Arne har många snygga varianter, där ska nog vi hyra.
    Men ska oxå en sväng till Bröllopsgården i Vittinge och titta. dem hade tydligen oxå en del till män. Ni kan få rapport när vi varit där imorgon kväll.
    Men Mäster Arne hade riktigt bra priser och var väldigt tillmötesgående så vi får se...
    (Min sambo vill oxå ha frockoat)

F A M E skrev 2009-02-09 18:14:54 följande:

Kläder till sambon vart hittar man sånt.? De vi söker är ev en frockcoat eller längre variant av kavaj. Vi funderar på ev hyra.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2