• brud2009

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Synd, de ska tydligen ha spelat på ex. katalin.

• brud2009

Nej, jag betalade ingenting idag. Vet inte när det blir, vi ska ju höras flera gånger till för att bestäma utseende och innehåll osv. får väl betala när vi vet exakt antal bitar kanske. Har ju inte tänkt hämta tårtan själv, glömde fråga om de har utkörning annars får väl restaurangen eller mina föräldrar hämta eller någon annan. Ja ja det får bli ett senare bekymer

monkay skrev 2009-01-14 00:09:46 följande:
    Roligt , jag ska oxå ta därifrån tror jag. Fick du betala deposition redan nu för ställningen eller tar dom det när du får tårtan?
  • brud2009

Om du vill höra priset från fler så kan jag rek. Bellis på rackarbergsgatan. Har nyligen beställt blommor därifrån och de var helt ok pris och buketten var jättefin (nu var visserligen detta till en begravning men ändå!).

• brud2009

Vi har funderingar på att fråga en tjej (i 20-års åldern) som har jobbat/jobbar som vikarie på barnens dagis att vara med under dagen och middagen. Barnen tycker jättemkt om henne och hon känner ju våra barn väl så nu är det bara att hoppas att hon vill!!!

• brud2009

Nu har jag bokat om kyrkan från kl. 14:30 till kl. 15:00 istället, känns jättebra nu när det är klart

• brud2009

Tror nog att man kan hyra klänning, har uppfattat det så på deras hemsida. Lycka till! Ska nog oxå åka dit så småningom.

• brud2009

Sommarliv: Spännande men såååååå nervös jag skulle vara

Jag har nu pratat med båda mina tilltänkta tärnor och båda har tackat JA, jiiipppiiii Känns jättekul att de vill vara där för mig den dagen. Ena tärnan är frisör så hon ska fixa håret samt erbjöd sig att sminka mig oxå. Är så lycklig att hon ville det så jag slipper till någe sminkställe oxå Kommer ta tid ändå med allt fix!
    Ska ut och titta på tygprover och mönster till tärnklänningarna samt mina döttrars klänningar i helgen.

• brud2009

Hur har ni tänkt/gör med transport från kyrkan? Vi har 2 mil till festlokalen och skulle väldigt gärna vilja åka limousine den dagen! Någon som vet vart man kan hyra en?

• brud2009

Tack, kollade och såg att det var ett av företagen jag kontaktat i går kväll

Fotograf kan jag rek. den vi har bokat www.rowasfoto.se men hon filmar inte Skulle oxå vilja få tag i någon som kan filma vårt bröllop för en inte allt för dyr peng!

miwa skrev 2009-01-28 22:40:20 följande:
    Hej hej kolla på blocket där är det någon som har lagt ut att de hyr ut limosiner. Blocket, uppsala, tjänster..Lycka tillBy the way är det någon som har kolla på en bra och billig fotograf, som även kan filma under bröllopet.
  • brud2009

Vet inte vad det brukar kosta men jag tycker det låter som ett jättebra pris!
    Vilken catering är det?

F A M E skrev 2009-01-30 09:56:48 följande:

165:-/ person är de dyrt för en buffe där 5 maträtter exlusive sallad är inräknad?Har fått som kostnad förslag ifrån den catering vi har frågat. Buffen har jag själv skapat ihop ifrån deras "egna" och valt ut en som passar oss bäst i smak och tycke.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2