Inlägg från: Midsommarbrud09 |Visa alla inlägg
  • Midsommarbrud09

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Jag och sambon fixade barnvakt o åkte ner på stan för att köpa material till inbjudningskorten, så nu håller vi på att pyssla!! Jätteroligt. Kul också att sambon verkligen anstränger sig för att hjälpa till, fast jag vet att pyssel är det värsta han vet...men inga sura miner där inte!! Helt otroligt!

Vi skriver det nödvändigaste på inbjudningarna, så tar vi sedan ev frågor muntligt. Fick en gång en inbjudan där minsta lilla detalj stog med och det blev lite väl...hmm..lite typ oromantiskt...eller hur jag ska beskriva:
    " Vi önskar oss___eller___. Inga barn. Vill ni åkta med i bussen så boka en biljett hos__. Festen avslutas kl_ och då går bussen. Ni som inte vill ha alkohol meddela det till__. Är du vegetarian meddela till__.... bla bla bla bla...." Ni förstår..

• Midsommarbrud09

Mia 8:
    Jodå, jag är nöjd med hur korten blev. Vita kort som vi klistrat fast vitt/mönstrat papper på o så har vi duttat i lite sliverprickar här och var. Runt det hela har vi ett vinrött band som sitter fast med ett silverfärgat spänne mitt på kortet. Själva texten skrevs på ett löst papper som sedan fästes med två silvriga "jungfruben".

På kuvertet sedan har vi satt fast ett silverfärgat hjärt-jungfruben.

Jag ska lägga in bilder sedan i mitt galleri, det är lite svårt att förklara!

Fru Lidberg09:
    Jag har börjat nu i tid, därför i veckorna sedan är det svårt att hinna. Två barn och arbetar 100%. Vi kommer att ha ett fint men enkelt bröllop, men det är ju ändå en hel del jobb att planera. Det ska ju ändå göras och varför inte börja i tid så att man slipper stressa! Mycket kan man ju göra i förväg (inbjudningskort, sånghäfte (förutom bordsplaceringen), fundering på dukning, mat, blommor, osv.
    Men framför allt så är det ju roligt också!!

• Midsommarbrud09

Suck och stön för röda dagar!!
    Sitter och väntar på två leveranser; klänningen och ringen..!! Men det kommer ju aldrig någon post, det är ju mest bara röda dagar. Ringen skulle ta 5 vardagar och det beror ju också på om mellandagarna räkas som vardagar eller om de är jullediga....Och klänningen ska vi ju inte tala om, jag är super nipprig och bara längtar!
    Jag vill ha dem NUUU!!

• Midsommarbrud09

FAME: Oj, den var ju jätteläcker!

• Midsommarbrud09

Det finns en bröllopssffär ute typ i Vittinge också som jag har hört mycket bra om.

Hursomhelst....min Milly-klänning kom idag!! Superfin, jättenöjd!!

• Midsommarbrud09

ÅHH...båda är ju jättefina! Vilken tycker du bäst om? Vilken bukett fastnade du för först? Jag kan faktiskt inte säga vilken som är finast, för de är ju så fina båda två.

Mina ringar kom igår.....Lycklig!!!

• Midsommarbrud09

Det finns bilder i galleriet! Men det är ju visserligen inte riktigt detsamma som i verkligheten.

• Midsommarbrud09

Är det någon som vet var man kan hitta en vacker tårtdekoration där mannan bär/lyfter kvinnan i sina armar där båda är brunetter? Varför är alla brudar på tårtdekorationerna blonda??!! Har googlat runt överallt könns det som.

• Midsommarbrud09

Ska ni ta in på hotell på bröllopsnatten? Var en självklarhet om du hade frågat mig för något år sedan, nu känns det lite bortkastat med pengar...att bo på hotell i sin hemstad!!!? Fast mysigt och lyxigt ändå...Vi ska nog göra det trots allt. Man ska väl unna sig. Eller?

• Midsommarbrud09

Oj, ja 15.000:- kan man göra mycket annat för! Låter inte billigt i mina öron ialla fall. Men säkert mycket mysigt och speciellt att gifta sig på slottet! Personligen skulle jag dock prioritera lite annorlunda.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2