• monkay

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Men då finns den säkert att beställa hos de återförsäljare som finns i Uppsala, tex Hallbergs guld eller Atlas guld.

Grattis igen till en fin ring!
    F A M E skrev 2008-12-20 15:07:36 följande:

Märket på ringen är schalins modell Europa exklusiv Turin är de. Sambons ring ser likadan ut fast utan stenar förstås.
  • monkay

nordstansguld.se ...var det den du menade?

mia8 skrev 2008-12-21 19:11:46 följande:
    hm...tror att hemsidan blev fel... jag kom in på en sida med båtar...
  • monkay

Meen gaah den funkar ju inte heller... hahaha teknikens under!

• monkay

Nja, har bokat Hår och make på Creative Make Up... men mer än så har inte hänt. Går fortfarande omkring och funderar över Catering. Lena på Taket har äntligen mailat, de skrev att de haft lite turbulent tid, med ägarbyte precis som du hört. De lovade höra av sig efter nyår..så jag väntar lite med att titta vidare på andra alternativ.

Funderade lite på dukningen häromdagen, tänkte ha enkla "skålar" som man stoppar oasis i, stenar runt omkring och sen sticker man bara i typ två rosor och ngt grönt. Enkelt och billigt. I vilket fall var jag in på Himlas butik, och då var det jättesnygga genomskinliga småkrukor till halvapriset. Så jag slog till och köpte ett gäng....
    Har du kommit fram till ngt mer ang din dukning?

Tänkte på det där med att du ska ha korsett, ska du ha en "riktig" korsett under klänningen, eller kommer det vara ngn som där "hålla in byxa"?

Jag hittade en sida med såna där hålla in magen byxor, verkar bra. Check it out

• monkay

FAME: Atlas guld ligger på dragarbrunnsgatan, mitt emot handelsbanken ungefär..

Sobeit: Du har helt rätt, tänkte inte på den lilla detaljen med värme. Hmm kommer ju bli stekhett med underkjol, klänning OCH den där byxan jag pratade om Ska kika lite mer på korsetten du länkade till...2 strlk ner låter ju inte helt fel alltså!

Tina79: Creative Make-Up ligger på Vaksalagatan i backen mitt emot Siviatorg. Har letat runt som en galning bland frisörer, men de jag pratat med tar runt 3000 kr...och det är ju galet mkt pengar och sen tillkommer ju smink o så På Creative så kostar "brudpaketet" 3000 kr och då ingår : Brudsminkning, provsminkning, ögonbrynsplock, ett bättre på kit med puder, provuppsättning med håret samt såklart själva håruppsättningen på dagen D. De hade några olika frisörer de samarbetade med och frisören kommer till deras lokaler, så man får sminket och håret på samma ställe. Kändes rätt skönt!
    Har hört både bu och bä om sminkningen där...ngn tyckte det var för mkt rouge etc...men de vänner jag har som sminkat sig där vara väldigt nöjda.

Hoppas det blir bra

• monkay

Men va skoj, grattis! Hur lång tid tog det innan du fick hem den? Längtar massor tills jag kan beställa min

Hur går det annars för er tjejer? Jag har haft ett planeringstorkaperiod i några veckor, har inte orkat göra ngt alls, men nya tag nu...

Måste passa på att tacka SOBEIT för tipset om Jotex, längtar tills tyget kommer hem och jag kan fixa till löparna. Men en fråga, var kan man hitta och på ett ungefär vad kostar såna där fållningsband? Vore ju skönt att slippa sitta med symaskinen om det inte behövs...

Midsommarbrud09 skrev 2009-01-07 20:58:33 följande:
    Det finns en bröllopssffär ute typ i Vittinge också som jag har hört mycket bra om.Hursomhelst....min Milly-klänning kom idag!! Superfin, jättenöjd!!
  • monkay

Nu har jag hittat fållband...på IKEA såklart Vad finns inte där egentligen, haha!

19 kr för 10 meter var ju till och med överkomligt, trodde de skulle vara mkt dyrare!

Håller fortfarande på velar ang catering och Lena på Taket... Känns lite osäkert att boka med dem nu, var så glad när jag varit på mässan på slottet och gjort en offertförfrågan liksom. Men sen hände ju inte så mkt mer

Är det ngn som kan tipsa om ngn annan cateringfirma som verkar bra? Har kikat på Höglunds och de verkar helt ok, men har aldrig smakat deras mat. Någon?

• monkay

Jag vet, samma här! Har du fått ngn offert mailad till dig? Min kompis som oxå gjorde en offertförfrågan på slottsmässan fick ett mail i Tisdags den 6:e, men vi NADA. Dessutom var den ska utlovade offferten bara kopierad från deras hemsida, dvs inte ett dugg personlig och uträknad för just dem. Känns så fruktansvärt oseriöst hela grejen nu

Ett stort tack till alla er som kom med cateringtips, har börjat kika på dem

mia8 skrev 2009-01-10 12:44:59 följande:
    Nu blir jag sååå nervös. Jag har varit helt inställd på Lena på taket... Men era inlägg gör mig lite velig...och jag har även fått höra från närmare håll att deras serveringspersonal inte varit direkt bra och att vissa rätter vid buffébetällning har saknats... Samtidigt så har de ju bytt ägare...och kanske ska man ge dem en chans...
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2