Inlägg från: FruLindberg09 |Visa alla inlägg
  • FruLindberg09
    Sobeit skrev 2009-01-29 09:15:16 följande:
    Jag har köpt min brudklänning på Tradera och är verkligen jättenöjd! Provade den faktiskt igår igen då jag fick min nya korsett med posten. Jag är så nöjd! Nu behöver jag bara lägga ut resåren i underkjolen lite och ställa in omkretsen på ringarna i underkjolen så är min klädsel helt klar. Känns helt underbart!  
    Ja jag hade nog vågat! shit där kan man ju verkligen göra fynd!!!

Vi har beställt tärnklänning från tradera, supergullig! endast 600 kr!
  • FruLindberg09
    Sommarliv skrev 2009-01-30 12:34:40 följande:
    lite surt.. min mamma gillar inte alls klänningen jag halv hade tänkt att köpa.. hmm
    Fast det viktigaste är att du gillar den! men lite trist kanske om det är just din mamma som inte tycker om den!
    Jag tycker den är fin! om det är den du har i galleriet?!
  • FruLindberg09
    Vargtassa skrev 2009-02-01 22:09:32 följande:
    Om det är amerikanare du vill åka så kan du slå en pling till motorgården (honkytonk) i Uppsala.......
    åhh bra tips! vad tar de?
  • FruLindberg09

F A M E skrev 2009-02-02 15:29:53 följande:

I helgen ska vi åka ner till Katrineholm och prova min klänning som finns där. Har redan mailat och fått prisuppgifter osv. Bara nu inte minsta smittar alla andra med sin ev magsjuka.Skulle inte förvåna mig jag som aldrig verkar ha riktigt bra flytt när de verkligen gäller. *suck*
    men om hon smittar är du nog frisk till helgen! *tröstar*
  • FruLindberg09
    Igia skrev 2009-02-02 18:26:27 följande:
    Nybyfrisörerna (Matilda) eller frisörerna (Nina) på stora torget
    Nina är kanon! men där tar de 3000 kr. Lite dyrt kan jag tycka när en festfrisyr kostar 600 , men jag vet inte...

Själv ska jag få hjälp av en kanonfrisör som jag känner genom min syster lite, plus att vi fick barn på samma dag. Jag kommer betala 800 kr vilket känns jätte bra.
  • FruLindberg09

Sobeit: Jag tycker att det är coolt och smart av dig!
    Önskar att jag kunde greja det själv, men litar tyvärr inte tillräckligt på mig själv

Jätte fin frisyr! nåt i stil med hur jag vill ha det!

Har alla här fått iväg inbjudningarna? Jag måste fixa snart :-0
    men ska till Köpenhamn i helgen o snusa på bebis så det får bli efter det (alltså jag har inte ens gjort korten)

• FruLindberg09
    Igia skrev 2009-02-03 12:54:37 följande:
    Vi har inte skickat våra inbjudningar än. KOmmer inte göra det förräns tidigast i april. Gifter oss i september. Måste ha klart med hotell och sånt innan så det är lite pyssel kvar innan vi kan skicka iväg vår inbjudningar.
    ok! vi gifter oss i maj

Ja ja vet iallafall hur korten ska se ut nu. Så efter helgen blir det skärpning o en massa pyssel!
  • FruLindberg09

vad är skillnaden på frockcoat o jaguette?

• FruLindberg09
    Igia skrev 2009-02-10 14:35:20 följande:
    Frockcoat ser ut som en kostym fast med lång kavaj och oftast i nåt mönstertyg. www.uppklädd.se/Jaguette ser nästan ut som en frack fast rundad framtill som går bak. Blir inte lika kantig. www.uppklädd.se/
    TACK! då är nog hefa bara att glömma för oss med jag trodde typ att en jaguette va en frockcoat. Norrtälje låter intressant.
    Är dock lite rädd att jag ska fastna för nån klänning. (har redan beställt min)
  • FruLindberg09
    monkay skrev 2009-02-18 22:51:16 följande:
    Hej! Jag har fått tips om Best western hotellet i svava gallerian, vet inte vad det heter, men tydligen är det jättemysigt och SUPERGOD frukost. (hmm, eller är det kanske det som heter hörnan? )De har ialalfall två bröllopssviter
    Ja men är det inte just så det heter? det i svava?
    vi ringde dit för att boka men bröllopssviten va upptagen vårat datum de har som sagt 2 sviter men den ena rekommenderade hon inte personligen. Den va väldigt stor och omysig lät det som, inga fönster heller.
    Ska ringa o höra om hotell Linné annars kan man ju oxå ta ett vanligt rum med bröllopspaket

Bimadrock: vi gifter oss i Gamla Uppsala kyrka och har festen i Stabby prästgård.
  • FruLindberg09

hehe ja snurrigt värre

mmm lät smarrigt det där! *kurrar*

monkay skrev 2009-02-19 11:35:06 följande:
    var tvungen att googla på hotellen, det där hotellet jag fått rekomendation på heter Best Western Hotel Svava och ligger i svavagallerian i den gamla delen mot stationen.... Tror Hotel Hörnan ligger nere vid fyrisån haha blev helt snurrig där ett tag! Blandar helt om hotellen Så här står det på deras hemsida ang deras bröllopspaket:"Bröllopspaket Få ett kärleksfullt avslut på Er lyckligaste dag hos oss på Best Western Hotel Svava.Vi hjälper Er att er övernattning ska bli så fin, just som ni vill ha det.Vårt bröllopspaket:- Övernattning i ett dubbelrum eller i vår minisvit- En flaska mousserande vin- Frukt och choklad- Lån av morgonrockar- Förlängd utchecknings tid- Frukostbuffé alternativt frukost på rummetPris dubbelrum: 695 kr per personPris minisvit: 945 kr per personErbjudandet gäller alla weekends 2009.Välkomna! "Vi ska nog sova hemma eftersom vi bor 3 minuter ifrån det där hotellet, men jag blir sjukt sugen på hotellfrukost nu
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2