Inlägg från: Midsommarbrud09 |Visa alla inlägg
  • Midsommarbrud09

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Vi valde midsommardagen, eftersom det är en röd dag och vi alltid är lediga röda dagar och kan alltså fira vår bröllopsdag med varandra. Vi kommer inte ha datumet som bröllopsdag utan midsommardagen.
    På så vis kommer vi ju slippa ha bröllopsdag på en tråkig måndag efter jobbet, utan vi ör alltid lediga på VÅR dag!

• Midsommarbrud09

Var hittar man snygga brudskor som inte kostar en förmögenhet och som man kan änvända efter bröllopet också? Såg ett par jättefina på en sida (finns bild i galleriet) men handla skor på nätet törs jag inte.

• Midsommarbrud09

Oj, tack för alla svar! Matildasfest.se var ju super inspirerande! Många fina skor. Men visst är det en butik också så man kan åka dit och prova?

Känns som om det mesta av planeringen är så gott som färdig! Vi skulle tagit ett tidigare datum, jag kan inte vänta!!
    5 månader kvar....!

• Midsommarbrud09

Är det någon som vet om det finns någon Uppländsk brudmarsch? Det finns ju marscher från alla möjliga små hålor, men hittar ingen från Uppland. Det är ju typiskt!!

• Midsommarbrud09

Åh, den ska jag kolla upp! Tack!

• Midsommarbrud09

Vaknade upp kallsvettig i morse...

Drömde att vi (jag och två av mina bästa kompisar) skulle gifa oss på samma dag men inte ett gemensamt, men samma dag ändå...
    I och med det tyckte vi att det var en bra id´e att göra oss i ordning tillsammans. I väntan på att vigseln och allt skulle börja så såg vi en film (!!?).
    Hursomhelst, när filmen var slut ca 16.30 och vi skulle skiljas åt för att gå till respektive kyrka så kom jag plötsligt på att jag inte pratat med prästen ännu, överhuvudtaget och det visade sig att kyrkan var stäng under midsommar!! Och där stod jag och mannen med alla gäster!!

Det var skönt att vakna och veta att det bara var en dröm!

• Midsommarbrud09

Jag tycker buffén låter jättebillig och det ingår ju "mättande mat" !! Den buffén vi kikat på koster 290:- så 165:- låter ju superbilligt!

• Midsommarbrud09

Vi har också beställt från Trillermat (gamla café Linné). Min bror anlitade dem när de gifte sig och det var väldigt gott och bra på alla sätt och vis!

Min pappas nya frus dotter pluggar passande nog till frisör, så hon ska hjälpa mig med håret. Annars hade jag gått till "min" frisör på Märstagatan (hårbolaget). Mycket trevlig och duktig!

Köpte två st bröllops cd-skivor med "musik till bröllop" för att få lite inspiration och för att visa kantorn vilka bröllopsmarscher vi tänkt oss. Väntar bara att de ska komma med posten. Köpte frimärken i heglen "tillsammans". Söta små frimärken med hjärtan!

Det är "bara" fyra månader kvar! Tiden rusar iväg och nu börjar det verkligen kännas i maggropen att något är på väg att hända! Skrev ut papper (hindersprövning och efternamnsbyte) från nätet idag som vi suttit och fyllt i. Känndes helt sjukt att heta någonting annat! Och att detta verkligen händer! Trodde nog inte att någon skulle vilja gifta sig med lilla mig....Nu är det på riktigt!

• Midsommarbrud09

Ha inte så mycket ångest för allt!! Passa på och njut. It´s once in a lifetime!! Det ska vara roligt att planera och fixa till bröllopet, glöm inte det! Fastna inte i "bröllopsträsket", med alla "måsten". Gör som DU/NI vill, det är ER dag!!
    Trevlig helg!

• Midsommarbrud09

Var den någon av er som letade efter den svenska sidan som säljer milly-klänningar?

Jag hittade den, men kommer ju inte ihåg vem som undrade....
    brudbutiken.se brudklänningarna "stella".

• Midsommarbrud09

Åh...vi ska skriva klart dem i morgon. Tärnan kommer över och hjälper till. Så är det bara i väg till postlådan....

• Midsommarbrud09

Nu har brevbäraren precis varit här och plockat med sig våra inbjudningar!!!.... I morgon vet ALLA!!

• Midsommarbrud09

Mitt i allt detta bröllopsbestyr går vi och ser en tomt vi vill ha!!!?? Vi har inte bestämt oss ännu, men sugna! Pengarna bara rullar iväg....

Idag kommer våra inbjudningar fram!

• Midsommarbrud09

Hawaiii: Vad innebär bröllopspaketet?

• Midsommarbrud09

Vi har bokat övernattning på hotell Linné. Hoppas det är bra! Har inte hört något om dem....

• Midsommarbrud09

Mia: ÅH!! Vad kul! Vad blev det nu då? Ja, jag har också varit inne på Atlas guld, jättetrevliga, liksom på Mattsons guld.

Jag har hittat världens läckraste guldskor!! På en nätbutik... Men jag vågar inte beställa skor på nätet. Är det någon som har erfarenhet?

• Midsommarbrud09

Var på stan igår för att kompletera mitt inköp av papper till sånghäftena. Kom då på en bättre idé och fick köpa nytt...

Pärlemopapper, silverstämpel med två hjärtan och rosa skimmrande band! Jättefint! Kan verkligen rekomendera butiken på Vaksalagatan bredvid Harrys (heter krogen det fortfarande?) Mittemot Olssons tyger. Mycket fina grejer, inspiration och kunnig hjälpsam kvinna som äger butiken!!

• Midsommarbrud09

Vi tänkte inte skriva något på framsidan av våra festprogram, utan bara ha silver stämpeln men två hjärtan, så några utskrifts problem kommer jag inte att få, men tack för att ni kommer med bra tips och råd!

Hur planerade man bröllop innan internet?!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2