• Sobeit

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Usch, här sitter jag och planerar dukningen IGEN! De senaste veckorna har stött och nött, vridit och vänt på allt vad dukningen innebär och inte kommit på ett sätt som känns 100 % rätt. Tyvärr är m2b rätt onintresserad av att diskutera just dukningen så jag får inte så mycket respons från honom heller. Senaste svaret i frågan blev: "Det går väl lika bra med enkla pappersdukar?" Jag tittade på honom och svarade."Jo, om vi skulle servera korv m bröd och pucko!" Han bara skrattade ....... *suck*

Alltså, jag är inte ute efter att ha en jätteflådig dukning utan en mittemellan. Men det är så svårt att få ihop allt med färgerna och så. Vitt och vinrött. Olika nyanser av de två. Och vinrött som är en så väldigt stark färg dessutom. Jag säger bar att det är tur att det är lång tid kvar!

Nu är jag inte ute efter att dissa pappersdukar, men jag vill ha en lite finare dukning än bara det. Hoppas ni förstår mig rätt.

• Sobeit

Har du provdukat och sett hur det blir?

Jag känner att jag måste provduka innan jag kan bestämma mig för en modell. Så det får bli i januari. Känns lite overkill att ställa sig och görea det innan jul när det är ett antal månader kvar för oss.

Vargtassa skrev 2008-12-17 15:57:21 följande:
    Jag har oxå lite dukningspanik.. Å vi har dessutom mindre än två månader kvar! Jag tänkte ha vita dukar med en silverlöpare som ligger längs med bordet. Sedan har jag köpt vita små blockljus ( 3 st på varje bord ) med hållare till. Runt ljusen tänkte jag lägga lite konfetti ( små röda hjärtan ) och så har jag köpt röda servetter som ser ut och känns som tyg. Men det känns inte som nog! Men sen vill jag ju inte överduka och "slänga" ut en massa pengar på dekorationen heller. Vi har redan spräckt våran budget med ca 6000 kr. (Hade inte tänkt gå till någon fotograf först och inte haft några större planer på underkläder och så..... ) Det drar iväg! Men det känns inte dåligt ( men det får inte bli så mycket mer nu ) för dom pengarna finns så vi sitter inte i båten.

• Sobeit

Jag har redan köpt mina. 349 :- i somras. Står i en skokartong i garderoben.

• Sobeit

Med snörning så tror jag inte att det är så farligt. Sömmerskan kan säkert ordna iallafall 3-4 cm åt dig. Och 2-3 cm får amn lät ttill med en korsett, i värsta fall. Jag kommer iallafall att ha en korsett under min klänning, men det är för att hålla min typiska mammamage där den ska vara. Kommer annars att se ut som en degmage. Och dte vill jag inte. Jah har faktiskt funderat på att göra sit ups, emn det är ju såååå himla tråkigt. Får se om jag ändrar uppfattning efter nyåret.

Midsommarbrud09 skrev 2008-12-21 18:35:14 följande:
    Jag klantade verkligen till det med klänningen. Gav ju sömmerskan fel midjemått!! (6 cm för lite)Måttbanden måste at snurrat sig för det var ju fel sida av måttbandet jag läste av. Mailade snabb och berättade det, men klänningen var redan klar. Hon skulle försöka ordna några cm extra...Nu är det hårdbanting som gäller...nej, så illa är det väl inte..klänningen har korsett i bak så det går väl att reglera lite.Snacka om klantigt!!Sommarliv: Vad skulle kunna gå på tok?

• Sobeit

ha ha ha ha .... går det bra för dig nu?

monkay skrev 2008-12-21 19:20:36 följande:
    Meen gaah den funkar ju inte heller... hahaha teknikens under!

• Sobeit

Hur går dte med planerandet? Fått allt på plats?

monkay skrev 2008-12-21 19:23:19 följande:
    hehe

• Sobeit

monkay:
    Jag lutar mot att ha en korsett. Eftersom bröllopet är i juli så är frågan hur varmt det skulle bli med en sån byxa som du länkade till. Länken fungerade förresten.

Jag är mest inne på att ha en sådan här: http://www.bodhi.se/catdetail.asp?sid=FEAAAAAACEMGIBBG&subsid=NKAAAAAABOELAEBI&stylesid=PAAAIAEFKNKPNOFF&color_ID=&size_ID=&vendor_ID=&price_ID=

Hoppas nu att länken fungerar!

Har haft en sådan tidigare och då minskade min strl ca 2 strl. Ger ett skönt stöd.

• Sobeit

monkay skrev 2008-12-21 22:57:52 följande:
    FAME: Atlas guld ligger på dragarbrunnsgatan, mitt emot handelsbanken ungefär.. Sobeit: Du har helt rätt, tänkte inte på den lilla detaljen med värme. Hmm kommer ju bli stekhett med underkjol, klänning OCH den där byxan jag pratade om Ska kika lite mer på korsetten du länkade till...2 strlk ner låter ju inte helt fel alltså! Tina79: Creative Make-Up ligger på Vaksalagatan i backen mitt emot Siviatorg. Har letat runt som en galning bland frisörer, men de jag pratat med tar runt 3000 kr...och det är ju galet mkt pengar och sen tillkommer ju smink o så På Creative så kostar "brudpaketet" 3000 kr och då ingår : Brudsminkning, provsminkning, ögonbrynsplock, ett bättre på kit med puder, provuppsättning med håret samt såklart själva håruppsättningen på dagen D. De hade några olika frisörer de samarbetade med och frisören kommer till deras lokaler, så man får sminket och håret på samma ställe. Kändes rätt skönt!Har hört både bu och bä om sminkningen där...ngn tyckte det var för mkt rouge etc...men de vänner jag har som sminkat sig där vara väldigt nöjda. Hoppas det blir bra

Jo, jag har haft en hel del mammamage o inte direkt vältränad. Så då blev det så. Nu minskar jag från 44-42 med den och det är oxå ok. Men den jag har skulle behöva bytas ut till en ny dock.

• Sobeit

Jag följer F A M E:s exempel och passar på att ööska alla Uppsala brudar

En riktigt

GOD JUL!!!!!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2