Uppsalabrudar 2009 - del 2
Vad duktiga ni andra verkar ha varit...jag kunde absolut inte hålla tyst om att Peter friat...jag pratar om det hela tiden!
Vad duktiga ni andra verkar ha varit...jag kunde absolut inte hålla tyst om att Peter friat...jag pratar om det hela tiden!
Jag har fått svar från Agneta I Nilsson (blomdesign). Hon skulle ta ca 1000 kroner för blandbuketten och 1500 för den med bara kallor (se mina bilder). Det tyckte jag var lite konstigt för butiken Spira på stan skulle ta samma priser med precis tvärt om! Så nu vet jag inte hur jag ska göra...vilken bukett ska jag ta? Jag har ju klänningen och vi ska ju ha vigseln utomhus...Smakråd någon?
Jag har alltid tänkt kallor...eller alltid men så länge jag tänkt bukett iaf... och sen såg jag den andra och blev helt förälskad! jättesvårt... Är de fina, ringarna? Ni är klara med så mycket! Nyfiken på att se dem och klänningen!
Oj vad häftigt! Tänker ni bjuda på middag och brunch oxå?
Har börjat titta på schemat under den stora dagen... Vi ska ha våran vigsel klockan 15.00. När börjar middagen???Hur lång tid tar campagnedrickandet innan? Hur har ni andra tänkt??? När jag räknar är middagen klar vid halv åtta...känns lite tidigt eller?
Vi har borgerlig vigsel...så den tar nog bara ca 20 minuter. Sen grattis och foto..vid lokalen ca 16.00 eller lite efter.. champagne och mingel till ca 17.30 (eller blir det lite för lånt mingel kanske?... sen tvårätters till ca 19 bröllopsdans sen fika kanske dj kan börja spela typ 20.30. Ja vet inte om det känns tidigt att börja dansa då??? Vi tänkte servera korv på natten sen... Vi vill heller inte att folk ska vara trötta och åka hem redan 12...svårt!!!!!!!!!!!!!
tack för alla tips med blomval...(har fortfarande inte bestämt mig)och för tidstankar. Sk ta hjälp av min nygifta toastmadamme. Hon brukar ha koll på allt.
Lycka till Vargtassa! Ska bli jättekul att höra sen hur allt har gått!
Midsommarbrud09..jag har samma tankar som du om onödiga pengar osv...men men vi hamnar på hotell ändå. för lyxens skull! Kan kännas häftigt att få vakna på hotellrum och sen äta hotellfrukost! Vi har varit i kontakt med lite olika hotell eftersom att vi har flera långväga gäster. Vi har fått några erbjudanden om rabatt om vi rekommenderar dem till våra gäster.
Nu står jag häroch ska välja vigselförättare. Så har någon hört något, vet något, kan ge tips eller har skräckhistorier om någon i Uppsala som är bra??? Vi vill ha en lite längre vigsel än vad de borgerliga brukar vara.
Klänning nr 1!
Jag kan tipsa om kaplansgården i Gamla Uppsala. Den är varken för stor eller liten...rymmer max 70 tror jag. Jättemysig.
Jag var på ett bröllop som jag tror jag kanske ska kopiera ang. placeringen. Jag vill nämligen inte ha ett traditionellt honörsbord...vill inte sitta med mamma och pappa hela middagen. Iaf... min kompis och hennes man hade flera "korta" långbord (med ca 12 per/bord). Sen böt de plats under middagen. De åt tex förrätten vid deras föräldrar och sen böt de plats med några vid ett annat bord där deras vänner satt. inte alls rörigt utan jättetrevligt! Antingen tänker jag så eller röra om i grytan helt och bara sitta vid våra syskon och vänner... undrar vad svärmor säger då...
Jag tänker också köpa mina skor på någon "vanlig" skobutik på stan. Tänker hller inte köpa vita tror jag och sköna skor typ ballerinaskor i någon fin färg. Står ut lite och är användbara efter bröllopet också!