• F A M E

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Ohoj då missade en sak gissa om de är många som har reagerat på att datum vi har satt. 31 juli är en fredag säger min mamma lite purken. JO VI vet säger sambon min när han var där här om dagen, varför vara som alla andra för.

När vi berättade för min sida att vi skulle gifta oss, så ville mamma vet hur vi skall läga upp allting osv. När vi kom in på att att de inte blir en fest för alla dvs att de slutar för de flesta på eftermiddagen. Och fortsätter för bara ett visst del, så blev hon så sur. Jag vet att jag kommer att få stå emot ett praktgräl här mellan oss. Men jag ska vinna denna faijt om de är så de sista jag gör.

• F A M E

Ett stort lycka till då på er, får berätta sen hur de gick.
    Här är jag grymt glad att de är ganska långt tills vid står som ni gör nu.

Röd Gerbera skrev 2008-12-29 14:43:00 följande:

Hej på er Uppsala brudar. Jag kommer från Uppsala och måste vara nervösast i hela världen just nu. Gifter mig på lördag.
  • F A M E

Ahhaaa kan nästan se din min när hon säger detta. Sånt här skulle helt klart min egen mamma kläcka ur sig. *suck*

De är där för vi har legat så lågt, så att vi har våran bild hur allting skall se ut, innan andra får kliva in och ens tänka vara med och bestämma. Just att vi har delat upp vårat bröllop i 2 delar beror på att vi själva har varit på ett sådant och kände att de här är vi. Orkar inte sitta och social prata med min mormor hela kvällen på min bröllopsdag.

Sobeit skrev 2008-12-29 15:26:26 följande:
    Jag förstår inte vad din mamma har med saken att göra! Du gör helt rätt och jag kommer att stå i din "ringhörna" och hejja på dig. Min svärmor har kommit med en sak som hon ville att vi skulle planera för. Och det var gästernas transport IFRÅN festlokalen. Alltså, vi har gäster från Uppsala och Stockholm och gifter oss strax utanför Uppsala. Så jag blev lite paff för om de får hjälp FRÅN lokalen så måste vi sedan dagen efter se till att de får hjälp TILL lokalen för att hämta sina bilar. Behöver jag säga att vi inte ordnar med detta?
  • F A M E

Så långt har vi inte kommit här ännu och kommer vi dit så kommer jag slå näven i borden. mycker kommer här märker jag

Blir så skönt att få ha en fest för bara oss vuxna, dem jag verkligen vill ha med dessutom. Ska bli lekar och kareoke, gillning och bara mys. Min sambo och jag är inte så förtjusta att stå i centrum så därför räcker det med bara halva dagen för oss. Och så kan vi få vara oss själva på kvällen sen.

mia8 skrev 2008-12-29 22:04:20 följande:
    Lät som en bra idé... med uppdelning. Och vi har ju bestämt inga barn...och det ses inte med blida ögon av nära släkt...vissa kör t.o.m silent treatment...(stavas det så )F A M E skrev 2008-12-29 21:32:06 följande:
  • F A M E

Endeless love: jo jag vet precis vad du menar & jag kommer att säga ifrån om jag så behöver. Men hon har en vilja av stål och jag av emalj dvs jag är starkare .

Att de kommer att bli disskution att vi delar på allting är inget jag tvivlar på oavsett om det är min dag eller inte spelar nog ingen roll.

• F A M E

gott nytt år tjejer.

ses nästa år då :-d

• F A M E

Vilken låt ska ni har när ni går in i kyrkan???

Sambon min vill inte ha de traditionella låtarn, kan man ta vilken man vill?

• F A M E

oki tack för de tipset.

Sobeit skrev 2009-01-03 20:46:31 följande:
    F A M E:Vi kommer att ha Canon D när vi går in i kyrkan. Utgångsmusiken är inte bestämd ännu.
  • F A M E

Vad skönt att man inte missade något speciellt, då för en som har jobbat hela helgen. Hoppas att den på Norrlands är stor och kan visa upp olika företag inom detta.

Tycker inte att hudvård och sånt är så där super viktigt för mig inför vårat bröllop direkt.

Nej nu ska jag stupa i säng är ledig nu till nästa vecka men med barn hemma ifrån dagis osv så är de fullt skå ifrån kl 07.

• F A M E

Fick en sådan känsla i går kväll innan jag skulle somna, att vi inte skulle hinna fixa allting tills de är dax. Mitt ända alternative kände då som att vi borde, ställa in allting på engång. idag så känns de helt annorlunda, nu känns de som vi har gått om tid på oss. Och behöver inte bråska på just nu.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2