• Igia

Uppsalabrudar 2009 - del 2

Den gör ju det. Inte så längesen vi firade jul...

• Igia

Absolut är det lite ångest över att beställa från kina men jag tycker att det är rätt spännande och att man kan liksom göra vissa ändringar som man vill Men de flesta verkar ju vara kanonnöjda med sina klänningar som kommit och tänkt på att alla andra klänningar man köper i affären oxå är sydda i asien. De verkar veta vad de gör
    Däremot tror jag att det är bra att ha provat olika modeller och kanske även klänningen man vill ha för att se om den passar. Jag har provat och provat och nu hittat en som jag vill ha och den ser inte alls ut som den jag ville ha från bild.... Slå till tjejer!

• Igia

Tror inte man måste boka tid. Jag har inte gjort det. Visserligen har jag inte varit och provat nåt här i Uppsala.

Jag kommer beställa från Milly för för mig känns det bäst. De har ju bilder på klänningar som de själva sytt. Jag mailade även med Kanacca för att få ett pris och då låg de rätt lika i pris. Kanacca var tom dyrare på tärnklänningarna. Sedan fick jag väldigt utförligt från milly vad de skulle använda för tyg osv...

Tror det nog blir bra vilka man än väljer, annars skulle de ju inte kunna fortsätta leverera så de känns ju som om att de måste göra ett bra jobb.

• Igia

Vad jobbigt! Vad är du inne på för klänning då?
    Jag är oxå kort i rocken men kommer ha långt släp ändå... Kommer ju ha lite klack och tycker det är fint med släp och lyxigt. Men man ska ju ta det man trivs bäst i.

F A M E skrev 2009-02-07 22:51:59 följande:

Ahahaaaa idag var vi på HeFa och provade brudklänning, så att jag kunde hitta den sorten som skulle passa mig, min typ osv. Dock så vart sambon sjuk på vägen in han stog mest ute och hyperventilerade, svettades och var likblek i ansiktet OCH vi glömde kameran ahaaaaaaaaa tur att vi har kamera i mobilen, dock inte lika bra som den riktiga. Så nu sitter jag och tittar igenom de olika klänningar jag provade ca 10 st olika. Men jag är mer och mer inne på att jag har valt rätt från början.Dock så undrar jag om jag verkligen ska ha långt släp efter, är ju ganska kort i rocken. hmmmm de lär tänka vidare på de.
  • Igia

Den är jättefin. Var oxå inne på den i början... Jag är 163cm men man behöver ju inte ha ett släp som är 160cm långt Men vad menar du med långt släp då? Ett som är kanske 1,5-2m eller vad de kan vara tycker jag bara är fint och har aldrig riktigt tänkt på att det skulle se roligt ut på en kort person. Kjolen i sig blir ju oxå stor och oftas så smälter ju släpet in väldigt fint och förlänger bara känslan...

• Igia

Väldigt fina. Imponerad över hur mkt du orkar pyssla!!

Sobeit skrev 2009-02-09 10:12:47 följande:
    Igår gjorde jag ett försök med servettringarna i trä. Och det blev riktigt bra. Lagom söta liksom. Samma tema som inbjudningen. Bild finns i galleriet för den som vill kika. Och snabbt gick det att öra det med.
  • Igia

Jättefina kort!

Greta 1980 skrev 2009-02-09 10:51:22 följande:

Vårt inbjudningskort finns i mitt galleri om du vill kika hur vi gjorde.Lycka till!
  • Igia

Finns även HeFa brud och fest på G:la uppsalagatan. De ska oxå ha till herrar. Har inte varit där själv så jag vet inte hur de är.

• Igia

Det var ju bra att veta. Då behöver han ju inte masa sig iväg dit för att prova nåt de inte har hahaha!

monkay skrev 2009-02-10 12:45:21 följande:
    Vi var där innan vi åkte till Norrtälje, de hade frack, smoking och jaguette men ingen frockcoat. Men de var jättetrevliga där också. Så vill man inte ha just frockcoat så är ju Hefa ett mkt bra alternativ prismässigt.
  • Igia

Frockcoat ser ut som en kostym fast med lång kavaj och oftast i nåt mönstertyg.
    http://www.uppklädd.se/&subCat=Frockcoat
    Jaguette ser nästan ut som en frack fast rundad framtill som går bak. Blir inte lika kantig.
    http://www.uppklädd.se/&subCat=Jaquett

FruLindberg09 skrev 2009-02-10 12:58:08 följande:
    vad är skillnaden på frockcoat o jaguette?
  • Igia

Välkommen!

In lust we trust skrev 2009-02-11 10:30:57 följande:

Hej hej! Här kommer ytterligare en uppsalabrud. Kommer gifta mig 29 augusti i år i Dalby kyrka.
  • Igia

Jag skulle vilja men är rädd att de spelar för mkt av en typ av musik. Vill kunna dansa det mesta under kvällen...

brud2009 skrev 2009-02-11 13:56:50 följande:
    Är det någon av Er som ska ha ett band som spelar på festen?
  • Igia

Nej, inget spec. Vi kommer nog ha DJ om du inte har ett förslag på bra band som kan spela allt från rock till gammel dans

brud2009 skrev 2009-02-11 16:48:47 följande:
    Är det någe spec. band du tänker på?
  • Igia

Smink: Makeupdream.com Henne kommer jag att ha...

Blommor: Sigrids blommor och blad i Luthagen.

Frisör: Nybyfrisörerna i nyby... Kommer ha en frisör därifrån.

Jag vet tyvärr inga priser.

Välkommen till er nya!

• Igia

på www.uppklädd.se finns det en nehrukavaj i vitt och väst i vitt under frockcoat tror jag det var.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009 - del 2