Uppsalabrudar 2009 - del 2
Jag hade dessutom tur så klänningen slank genom tullen. Annars hade det blivit nåra hundra till. Nu gick den på 2099 kr inkl framt.
Jag hade dessutom tur så klänningen slank genom tullen. Annars hade det blivit nåra hundra till. Nu gick den på 2099 kr inkl framt.
monkay:
Jagh ar köpt min underkjol. På tradera som så mycket annat. Det är en kjol som både har ringar och tyll. Jag har provat den under kjolen utan ringarna (alltså bara tylldelen) men insåg rätt snabbt att ringarna oxå behövs för att det ska bli bra.
Så det avgörande tror jag är vad det är för form på kjolen på klänningen. Min behöver vara utfylld för att man ks akunna se alla broderier och den är liksom rätt vid då.
Jag har verkligen ingen utbildning av varken hår eller smink, emn jag känner att jag hellre vill pula på själv hemma och slippa åka iväg. Jag är inte sådär supersminkad särskilt ofta privat så jag känner att de år av sminkning som jag har i mig gott kommer att räcka. Så jag har börjat träna nu med det smink som jag har hemma och jag vet vad jag vill åstadkomma. En klassisk enkel brudmakeup. Har en väninna som ska hjälpa mig med lite pointers, men resten gör jag själv.
Vad gäller håret så har jag valt en så enkel uppsättning så den kan knappt gå som uppsättning. Bild finns i mitt galleri. Min lillasyster ska hjälp amig att locka mitt egna hår och sedan har jag köpt löshår som jag ska rulla själv. Provade montera löshåret när jag fick hem det och det gick riktigt riktigt bra. Satte snabbt upp en väldigt förenklad version av min frisyr och det blev br amed både tiaran o slöjan "monterad"
Så jag kör på det motto som jag haft sedan jag var 1,5 år: "Lela kan själv!"
Nu har jag lagt upp lite nya bilder i mitt galleri. Bland annat bild på den ring som jag kommer att ha som vigselring. Från början skulle jag ha min morfars vigselring, men den passade absolut inte ihop med min förlovningsring. Så nu blir det en ny ring iallafall. Däremot ska jag bära morfars vigselring på min högerhand istället.
Jag visste att det var någon mer som skulle ha den ringen, emn jag kom inte på vem det var.
Jag har köpt mitt löshår på happyhair.se.
F A M E skrev 2009-02-03 11:26:56 följande:
FruLindberg09:
Tackar o bugar! Jag har börjat träna redan nu så jag är säker på att jag fixar både håret o maken tills dess.
Här är inbjudningstillverkningen på G. 3/4-delar är klart. Ett band som ska monteras på korten å sedan é de klara. SEdan ska jag göra 2 tryck på kuverten och invänta frimärkena så är det postningsdags.
Våra föräldrar får inbjudningarna i helgen som kommer.
endless love:
Tack! Jag tror inte att det är så märkvärdigt. Oj, vad kaxig jaf låter nu.
Men jag vet att jag fixar det och det blir helt ok när jag lägger ner lite tid o möda på det.
Det jag måste träna mest på är håruppsättningen.
Nu är alla inbjudningar utom en inbjudan frankerad o adresserad. Imorgon går alla iväg utom 2 st. De delas ut personligen i helgen och det är mina föräldrars och svärmors inbjudan.
Det känns så himla undert!
Nu är även sista inbjudan fixad! Så nu ska jag bara ta det lugnt och luta mig bakåt!
Fame:
Har du bild på klänningen i galleriet?