• lillaj

gran canaria

all inclusive eller ej, vad säger ni?

Vi skulle boka Puerto rico men det verkar inte finnas något all inclusive där med fritidsresor. Andra tips? Blir det dyrare att boka lägenhet eller tvärtom?

Nu kikar vi på playa taurio och puerto rico, era erfarenheter kring resmålen? Br och dåligt? Tips? VI reser med en 1 1/2-åring.

• Svar på tråden gran canaria
  • Aleta

Personligen avskyr jag all inclusive.
    Det förstör för mysiga restauranger och lokala företagare. Nu vet jag inte hur det är på just Gran Canaria, men i fattigare länder går all vinst ner i fickan på utländska ägare. På det sättet så har man ju inte ens tillfört landet ekonomiska medel, bara bidragit till att öka koldioxidutsläppen. Trist men sant.
    Bra att du väljer ett nära resmål!

Välj ett mysigt mindre hotell.

• Millie84

När vi resar med barnen bokar vi endast frukost, för det är så skönt att bara gå ner och allt är framdukat. Middag äter vi på lokala restauranger, mysigt att komma iväg och "upptäcka" lite själv. Tycker Gran Canaria är perfekt för barn, inte så lång flygresa och i stort sett allt finns runt hörnet...

• Miss Biii

håller med..
    det är ju generellt sämre kvalité på all incl. hotellen... och hur kul är det att vara på hotellet hela tiden? Hotell m frukost räcker att boka i förväg, tycker jag

• Det stora Blå

*Aleta*

Håller med dig *Aleta*, men utländska ägare bidrar ändå med arbetstillfällen till landet, och betalar förhoppningsvis skatt där.

Hur många företag i Sverige t ex har inte utländska ägare.

All inclisive kan nog vara bra rent praktiskt när flera barn följer, t ex 3 barn eller fler.

*lillaj*

Här kan ni kolla på stränder: www.grancanaria.com/patronato_turismo/6668.0.html

• lillaj

något mer konkret tips kanske?

Millie84 skrev 2008-11-28 11:13:28 följande:
    När vi resar med barnen bokar vi endast frukost, för det är så skönt att bara gå ner och allt är framdukat. Middag äter vi på lokala restauranger, mysigt att komma iväg och "upptäcka" lite själv. Tycker Gran Canaria är perfekt för barn, inte så lång flygresa och i stort sett allt finns runt hörnet...
  • lillaj

Vilket resebolag är bäst tycker ni?

• Jämtlandstaus

vi har precis varit i puerto de mogan, jättemysigt ställe inte långt från puerto rico.

det är helt perfekt för barn på alla sätt, hotellet vi bodde på hade flera pool områden och stor barnpool. en liten strand/playa mitt i stan och väldigt lätt tillgängligt.

här bodde vi

www.ving.se/hotel/hotelMaster.aspx&regionid=-1&countryid=-1&areaid=-1&resortid=976&hotelid=28770&itemId=28770&filterOnCategoryId=1

• Jämtlandstaus

vi hade också en juniorsvit med egen uteplats, och det var två rum, varav "vardagsrummet" hade liten soffgrupp, tv med dvdspelare och soffan blev bäddsoffa som dottern sov i.

• fru edlund

All inclusive är jättepraktiskt när man åker med små barn men personligen vill jag gärna ha möjligheten att välja något annat också de dagar man tröttnar.

Vi bodde i Taurito förra året och där är det väldigt lugnt. Om de inte byggt en massa finns det två strandrestauranger och en bar utöver de tre-fyra hotell som finns på orten varav alla har helpension eller all inclusive. Dessutom är det väldigt strömt och höga vågor så på stranden kan man inte vara med små barn. Men om man är ute efter en slappar semester där man inte ska göra annat än att njuta av att vara ledig, ligga vid poolen och gå ner och äta när man känner för det, då kan det vara kanon, men att vara där i två veckor var lite väl mycket för oss i alla fall.

Däremot fanns det ett jättefint vattenland som vi hade gratis tillgång till och det var vår räddning, vi var där varje dag och badade. Visserligen pool men det var liksom som strand utan sand eller hur man nu ska förklara, perfekt för små barn. Maten på hotellet - Lago tror jag det hette(ving) - var ok men inte mer.

Håller med ovan. Mogan är jättemysigt.

• Sommarpar

har ni barn, eller vill ha all inclusive ska ni åka till bahia feliz. kanonställe med fina hotell, bra poolområden och massa aktiviteter.
    Tar ca 1 timme promenad till playa ingles eller 5 min med taxi..
    lycka till.

Svar på tråden gran canaria