• JustMeAndMyLove

Dekorationer - vad får det kosta?

Nu drar det iväg igen!
    Jag har hittat den perfekta blommarrangemanget till "brudbordet". (Kolla gärna i mitt galleri och säg vad ni tycker) Och den går på ungefär 700 där jag hittade den.
    Men sen vill man har nått liet på alla bord och så vill jag inte att partytältet ska kännas "tältigt" så vi vill ha ett hängande tygtag (lite sådär princess-säng) men då blir ju tältet så mycket dyrare...

Hur mycket lägger ni på själva lokaldekorationer? Tips på enkla dekorationer att ha i mitten avrunda bord (för 4 personer st) som är snyggt och billigt?
    Och hur är det med levande ljus på dagen, ser det bara dumt ut?

• Svar på tråden Dekorationer - vad får det kosta?
  • DanKat

Ni kan köpa billigt spetstyg på IKEA och hänga i taket, tror det heter Britt det jag tänker på (har för mig att det är 35 meter på en rulle och 7kr/meter =245 meter per rulle)

• DanKat

oj, menade förstås 245 KRONOR per rulle

• JustMeAndMyLove

Oj! 7 kr per rulle?! Det var sjukt billigt!

tack för tippset ;)

DanKat skrev 2008-11-25 21:23:06 följande:
    Ni kan köpa billigt spetstyg på IKEA och hänga i taket, tror det heter Britt det jag tänker på (har för mig att det är 35 meter på en rulle och 7kr/meter =245 meter per rulle)
  • DanKat

nej, det blev lite virrigt där... 7kr/meter, på varje rulle var det 35 meter så det blir alltså 7*35=245 kronor per rulle

• JustMeAndMyLove

Jaja, jag mena per meter, haha.. jag sprang iväg mitt i och jaga katt i trapphuset, förlåt!

• PennyJenny

Vi hade raka små dricksglas som vi köpte på Ikea, la sten från grusgången i dem (skölj av dem först och när man sedan lägger dem i glaset och fyller på vatten blir det grumligt, men det lägger sig och vattnet blir klart igen) och stack ner små billiga rosor i dem tillsammans med lite murgröna. Jätteenkelt och snyggt. Kan man även göra i lite större arrangemang med en låg vid skål och kapa stjälken direkt under själva blomman så de flyter runt istället. Flytljus går även bra att lägga ner i skålen.

• DanKat

Men flytljus brukar ta slut ganska fort tycker jag. Speciellt när det är till bröllopet så vill man väl att det ska brinna så länge som möjligt... vi väljer andra ljus i stället

• LillEm

Vi ska köpa billiga speglar på IKEA att ha på borden. På dessa kommer vi att ställa ett antal blockljus. Det blir en härlig effekt samt är snyggt och billigt.
    Mycket hög mysfaktor .

• JustMeAndMyLove

Superbra tips! Får massa ideer nu! :D

Svar på tråden Dekorationer - vad får det kosta?