• JustMeAndMyLove

Dekorationer - vad får det kosta?

Nu drar det iväg igen!
    Jag har hittat den perfekta blommarrangemanget till "brudbordet". (Kolla gärna i mitt galleri och säg vad ni tycker) Och den går på ungefär 700 där jag hittade den.
    Men sen vill man har nått liet på alla bord och så vill jag inte att partytältet ska kännas "tältigt" så vi vill ha ett hängande tygtag (lite sådär princess-säng) men då blir ju tältet så mycket dyrare...

Hur mycket lägger ni på själva lokaldekorationer? Tips på enkla dekorationer att ha i mitten avrunda bord (för 4 personer st) som är snyggt och billigt?
    Och hur är det med levande ljus på dagen, ser det bara dumt ut?

• Svar på tråden Dekorationer - vad får det kosta?
  • camric

Vi stansade ut hjärtan och spred ut på borden. Sen hade vi ljus och blommor i ljusglas från Ikea 4st 9kr. Sedan hade vi även gröna växter slingrande på bordet (jag kommer inte ihåg vad de heter) Kolla in min blogg för bilder:

bymillan.bloggagratis.se/

Lycka till!

• LillEm

Verkligen jättefin dukning och ni såg jättefina ut.

• JustMeAndMyLove

Gud va fint!
    Det kanske är murgröna eller något liknande? Tänkte ha det vi med :)

Vad är det för litet häfte på alla platser? Placeringskort med program?
    Väldigt smart i såna fall att kombinera dem två!

Vi funderar på att ha en liten presentpåse på varge tallrik med namnet på. I den tänkte jag ha nån chokladbit och en ram med ett citat i. Du vet sånna här som barn har sagt? Så himla mycket roliga saker som ungar säger!
    Tänkte ta massa citat om kärlek och sånt. Finns inget roligare än ett barn som ska förklara kärlek och giftermål och sånt :)

camric skrev 2008-11-26 15:08:43 följande:
    Vi stansade ut hjärtan och spred ut på borden. Sen hade vi ljus och blommor i ljusglas från Ikea 4st 9kr. Sedan hade vi även gröna växter slingrande på bordet (jag kommer inte ihåg vad de heter) Kolla in min blogg för bilder: bymillan.bloggagratis.se/Lycka till!
  • Diz

Du kan göra massor!!!

Britt från IKEA har du ju redan fått tips om, de har även en panelgarding som heter FLYNN LINN som kostart 19 kr styck, 3 meter lång och 60cm (om jag inte minns fel) bred. Halvtransparent tyg, säsongens färger är rosa, svart och lila. De byter färger med jämna mellanrum. Iaf, fungerar klockrent som löpare.

IKEA är förövrigt ett mecka för dekorations-junkies som jag...
    Finns som sagt GALEJ ljushållare som fungerar till små blommor också, 4st för 9:-. IRIS tygservett (vanlig vit) kostar 19:- för 4st. Där finns vaser, stenar, torkade blommor och färgade ljus till billiga priser, I'm lovin it för att citera en annan stor kedja.

Men annars finns det hur många idéer som helst...
    Du kan:
    Vända vinglas uppochner, i kupan lägger du en blomma, på foten ett litet värmeljus.
    Använda snapsglas både som blomhållare/vas och som bordsplacering (skriva namnet på dem)
    Använda frukter (Lime, päron, äpplen, citroner mm) som dekorationer, bordsplaceringshållare eller varför inte stoppa ner en blomma i dem.

Helt seriöst finns det hur mycket som helst... Jag såg bordsdekorationen du har tänkt dig, den är as-snygg! Jag har en del inspirationsbilder som du nog kan få lite uppslag från, om du inboxar din mail kan jag skicka några till dig.

• JustMeAndMyLove

Nice! Ja nu fick jag ännu mer ideer! Låter som att jag ska gå på IKEA någon dag och drömma lite :)

Vad betyder inboxa mail? hehe

• Diz

Det betyder om du skickar ett meddelande till mig antingen i gästboken eller i min inbox (går in på din sida, på högersidan finns det länkar, bland annat skicka meddelande, skriv Diz i fältet vem du ska skicka till). Skriv vilken mail du har, förslagsvis en med lite plats i, eftersom bilderna e ganska stora, så kan jag skicka lite inspirationsbilder.

Jag har en bild framför mig... Eftersom den där bordsdekorationen var asgrym, utgick jag från den. Jag ser vita dukar, eventuellt med gröna löpare. Honörsbordet har den buketten som dekoration, även GALEJ från IKEA med sjösten i botten, en del med ett värmeljus i, andra med en rosa gerbera i. Gerberor kan man också klippa av själken på och sprida ut på bordet. På resten av borden använder man också GALEJ glas, med ljus och blommor i, men som "centerpiece" har man en halvhög rak cylinderformad vas, i denna sätter man prydnadsgräs (samma som finns i "er" bordsdekoration), man kan även välja att trä lite pärlor på gräset. Sen sätter man ner några av blommorna som förekommer i honörsbordets dekoration, tex rosa gerberor eller rosa rosor. Dessa placeras bara löst i vasen, så resultatet blir en spretig men elegant bordsdekoration.

Inspirationsbild, stoppa mig om det blir för mycket, och ursäkta den hafsigt hopslängda bilden, inte lätt med en bebis i famnen...
    img377.imageshack.us/img377/9238/inspirationdg3.jpg

• passionsblomman

Hörnu här min vän; vad hände med att din älskade skulle få gå loss med blommorna?
    Hon blir ju snart florist har jag för mig att du sa? Isåfall kommer hon att kunna köpa material till allt vad dukning och blommor heter, utan att det behöver dra iväg speciellt mycket i pris alls.
    Hon kommer exempelvis att kunna fixa fina organzatyger att hänga i tältet för en struntsumma. Samma tyger är underbara på borden. Akta dig bara så hon inte tar dit den där rosa granen...

• camric

Tack så mycket för de goa kommentarerna. Det är ett festhäfte som står på allas platser. Av en slump hade inte pappersaffären så många gröna papper som vi behövde till våra festhäften så det fick bli hälften rosa och hälften gröna. Nu efteråt kan jag tycka att det var tur för det blev ju lite roligare med olika färger. Killarna fick rosa och tjejerna grönt..

Låter som en jätte bra ide med en liten presentpåse till alla, det blir nog uppskattat!!
    Det var murgröna, jag komer ihåg det nu när du skrev det..

Lycka till och ha det bra!

JustMeAndMyLove skrev 2008-11-26 15:21:34 följande:
    Gud va fint!Det kanske är murgröna eller något liknande? Tänkte ha det vi med :)Vad är det för litet häfte på alla platser? Placeringskort med program?Väldigt smart i såna fall att kombinera dem två!Vi funderar på att ha en liten presentpåse på varge tallrik med namnet på. I den tänkte jag ha nån chokladbit och en ram med ett citat i. Du vet sånna här som barn har sagt? Så himla mycket roliga saker som ungar säger!Tänkte ta massa citat om kärlek och sånt. Finns inget roligare än ett barn som ska förklara kärlek och giftermål och sånt :)
  • JustMeAndMyLove

Passionsblomma:
    Ja, det blir tvärt nig för rosa granar :p Haha
    Hon har inget fast jobb just nu men förshoppningsvis jobbar hon då och då borde hon kunna få lite rabbat på ställt plus använda sånt som de inte kan sälja säger hon :D

Det blir väääldigt lätt så att jag drar iväg och ska planera och pyssla, hon hänger inte riktigt med i svängarna ;)
    Men nu fick jag en smäll på handen och ett: Hörre du! Blommorna sköter jag!

hehe :P

• JustMeAndMyLove

Det var häftigt med färgerna :) Vi ska ha just rosa och grönt! Och väldigt genus-medvetet att ge killarna Rosa ;) Ett slag för jämnställdheten, hehe.

Murgröna vill nog vi ha också! Det är snygg och håler sig tydligen bra utan vatten :)

camric skrev 2008-11-26 22:15:05 följande:
    Tack så mycket för de goa kommentarerna. Det är ett festhäfte som står på allas platser. Av en slump hade inte pappersaffären så många gröna papper som vi behövde till våra festhäften så det fick bli hälften rosa och hälften gröna. Nu efteråt kan jag tycka att det var tur för det blev ju lite roligare med olika färger. Killarna fick rosa och tjejerna grönt..Låter som en jätte bra ide med en liten presentpåse till alla, det blir nog uppskattat!!Det var murgröna, jag komer ihåg det nu när du skrev det..Lycka till och ha det bra!
  • passionsblomman

Ha ha! *hjälper till att smälla, bara pyttelitegrann*

JustMeAndMyLove skrev 2008-11-27 13:19:46 följande:
    Passionsblomma:Ja, det blir tvärt nig för rosa granar :p HahaHon har inget fast jobb just nu men förshoppningsvis jobbar hon då och då borde hon kunna få lite rabbat på ställt plus använda sånt som de inte kan sälja säger hon :DDet blir väääldigt lätt så att jag drar iväg och ska planera och pyssla, hon hänger inte riktigt med i svängarna ;) Men nu fick jag en smäll på handen och ett: Hörre du! Blommorna sköter jag!hehe :P
  • JustMeAndMyLove

Hahaha! Ska berätta att hon har stöd på BT :P

passionsblomman skrev 2008-11-27 14:10:25 följande:
    Ha ha! *hjälper till att smälla, bara pyttelitegrann*
Svar på tråden Dekorationer - vad får det kosta?